تلاطم ارزی فعالیت اقتصادی را سخت کرده است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان با اشاره به مشکلات ارزی که فعالیت اقتصادی را مختل کرده است گفت: پیش بینی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان با ارز ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی، ۱۵۹ میلیارد تومان بود که افزایش نرخ ارز این روند را سخت تر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یارمحمدیان عصر امروز یکشنبه ۲۴ تیرماه در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا و سنگهای قیمتی گفت: در شرایط بسیار سخت اقتصادی هستیم که بازار ارز و سکه بسیار متلاطم است و حساسیت این روزها بسیار بالاست و هر شخصی که در این برهه دارای مسئولیت است مسئولیت او با چنین وضعیتی دو چندان است.

یارمحمدیان با بیان اینکه گفته‌های مسئولان چه مثبت چه منفی بسیار می‌تواند تاثیرگذار باشد، افزود: مسئولان باید مراقب گفته‌ها باشند که اوضاع متلاطم تر از این نشود در شرایط بسیار متلاطمی هستیم و اگر قیمت ارز ثبات پیدا کند بهتر می توان برنامه ریزی کرد، اما در حال حاضر برنامه ریزی برای امور اقتصادی بسیار مشکل است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان با تاکید بر اینکه شرکت نمایشگاه‌های اصفهان وضعیت سختی را می‌گذراند، اظهار کرد: وظیفه ما امیدواری دادن به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است و سعی ما همواره بر این بوده که نمایشگاه‌های مختلف را به خوبی برای این قشر برگزار کنیم، هر چند این نگاه مشکلات بسیاری برای ما ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه صنعت فلزات گران‌بها در این زمانه هنر بود، تصریح کرد: به کمک فعالان این صنعت و همکاری کمیته فلزات اتاق بازرگانی توانستیم این نمایشگاه را برگزار کنیم و همه فضای نمایشگاه را تکمیل کنیم.

یارمحمدیان با ابراز امیدواری از تلاش برای زنده نگاه‌داشتن امید در فعالان اقتصادی اظهار کرد: در چنین فضای متلاطم ارزی تلاش ما برای اجرای پروژه سنگین نمایشگاه بین المللی اصفهان ادامه دارد، اگرچه پیش بینی ما از تکمیل این پروژه نیاز ۱۵۹ میلیارد تومانی با احتساب ارز ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی بود، اما در حال حاضر ادامه اجرای پروژه با این وضعیت بسیار سخت است، اما همچنان تلاش ما برای تکمیل ادامه دارد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تحریم‌ها و تهدیدها به عنوان فرصت تصریح کرد: خوشبختانه برنامه ریزی هایی برای شرایط سخت تر داشته ایم تا با قدرت و قوت به برگزاری نمایشگاه‌ها در طول سال بپردازیم و تمهیدات لازم را برای شرایط بدتر داشته ایم.

یارمحمدیان در خصوص استان‌های شرکت کننده در نمایشگاه طلا و فلزات گرانبها گفت: در این نمایشگاه تولیدکنندگان و کلیه مرتبطان صنف طلا و جواهر و فلزات گرانبها از استانهای تهران، آذربایجان شرقی، یزد، خراسان رضوی، سمنان، همدان، اردبیل و فارس در فضایی بالغ بر هشت هزار و  ۵۰۰ متر شرکت کرده اند که دستاوردهای خود را در زمینه ماشین آلات و سنگهای قیمتی و صنایع وابسته به طلا و جواهر را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند همچنین ۱۰ شرکت ایتالیایی در نمایشگاه امسال حضور دارند.

کد خبر 348404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.