ظرفیت هیئت علمی بانوان افزایش یافت

رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش ظرفیت جذب هیئت علمی بانوان از ۱۲ به ۳۸ درصد خبر داد.

به گزارش ایمنا،دکتر محمدرضا رضوان‌طلب در جمع اعضای شورای جذب دانشگاه یزدبا تشریح مراحل فرایند جذب اعضای هیئت علمی گفت: در اولین گام فرآیند جذب، گروه‌ها، دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها نیازهای خود را در سامانه بارگذاری می‌کنند و سپس وزارتخانه این نیازها را برای تطبیق با آمایش و نقشه علمی کشور و تطبیق آن بر برنامه‌های اداری و مالی به مرکز نظارت می‌فرستد.

رضوان طلب افزود: پس از این مرحله ما از طریق فراخوان از متقاضیان دعوت می‌کنیم اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند.در هنگام ارزیابی‌های علمی و تخصصی نیز اولین مرحله سنجش توانایی‌های علمی متقاضیان از سوی کارگروه توانایی‌های علمی است و بعد از این مرحله از سوی کارگروه صلاحیت‌های عمومی، صلاحیت عمومی متقاضیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در نهایت رای هیئت جذب دانشگاه‌ها به منزله تأیید یا رد متقاضیان است.

وی بر پرهیز از سلیقه‌گرایی تأکید کرد و گفت: عمده تلاش ما در مبحث صلاحیت‌های عمومی دوری از سلیقه گرایی و سختگیری است.ما معتقد هستیم چنانچه قواعد جای سلایق را بگیرند، متقاضیان می‌توانند خودشان، خودشان را ارزیابی کنند و بهتر می‌توانند تصمیمات هیئت های جذب را بپذیرند.

رییس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم در ادامه سخنان خودگفت: اعضای هیئت جذب از سه شخص حقوقی و چهار تا شش نفر شخص حقیقی تشکیل می‌شود که اشخاص حقوقی عبارتند از رییس دانشگاه، رییس نهاد رهبری و معاون آموزشی و اعضای حقیقی نیز از سوی اشخاص حقوقی تعیین می‌شوند. در این هیئت اعضای ذکر شده هر کدام نظر خود را اعلام می‌کنند و قرار نیست با رای یکی از اعضا تصمیمات سایرین باطل شود.

رضوان طلب اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت شبکه جذب فاخرترین شبکه کشور است چرا که در این شبکه بیش از دو هزار نفر از مسئولان مجرب دانشگاه‌ها حضور دارند. در سمت‌های وزارتخانه نیز وقتی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم همه مدیران و مسئولان از دانشگاه‌ها به صورت موقت به وزارتخانه منتقل می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مربوط به سن در هنگام فراخوان‌ها، گفت: برخی موارد وجود دارد که براساس آنها متقاضیان می‌توانند پیش از این ثبت‌نام درخواست معافیت سنی بدهند که بر آن اساس مشکل مربوط به سن آنها نیز حل می‌شود. رسیدگی به صلاحیت‌ها در حیطه کاری ما قرار ندارد و ما صرفاً بر روند صحت هیئت‌های جذب نظارت می‌کنیم.

منبع:ایسنا

کد خبر 347793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.