اندیشه غرب مقابله با پوشش و اندیشه اسلامی است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: تلاش و کوشش استعمار برای از بین بردن عفاف و حجاب است تا به واسطه آن بر دیگر جوامع سلطه سیاسی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، سید علی طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلپایگان با اشاره به ۱۴ تیرماه  روز قلم، اظهار کرد: قلم نقش سازنده‌ای در زندگی انسان دارد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم قلم سازنده و بالنده پیدا کنیم لازم است که با ارزش قلم و رسالت والای قلم آشنا شویم، اسلام می‌خواهد انسان‌ها به جای اندیشه در تهیه سلاح  جنگی قلم متعهدانه در دست بگیرند و در پرتو کشف حقایق هستی به  تبیین علوم و معارف دینی و امور دینی و دنیای خود را سامان بخشد.

امام جمعه گلپایگان گفت: قلم از بهترین موهبت‌های الهی است که از آب حیات عزلی سیراب گشته است و آگاهی را در سلطه خود محفوظ می‌دارد  و در گزند غفلت امنیت می‌بخشد.

وی افزود: قلم زمانی که در دست انسان بصیر قرار می‌گیرد نور هدایت را برمی‌افزوند و به نور عین اله می‌نگرد، قلم به زیور لسان اله آراسته می‌شود و از نیروی معنوی یداله بهره‌مند می‌گردد.

طهماسبی افزود:  ارزش و اهمیت قلم حائز اهمیت است زیرا قرآن به قلم قسم یاد کرده است، اهل قلم باید در راه خدا و هدایت بشریت بر صفحه کاغذ بنگرند،  مسوولان نیز با مکتوب کردن بر صفحه کاغذ اعتقادات جوانان را زیر پا نگذارند.

وی با اشاره به ۱۴ تیرماه روز شهرداری‌ها و دهیاری گفت: شهرداران و دهیاران نقش مهمی در توسعه و پیشرفت شهرها و روستاها دارند و باید رسالت خود را به خوبی انجام دهند و از حاشیه سازی‌ها که باعث غفلت از وظایف اصلی می‌شود، خودداری کنند.

امام جمعه گلپایگان گفت: شهرداران و دهیاران با همکاری شورای اسلامی می‌توانند روستا و شهر را متحول کنند و باعث توسعه فرهنگی و اقتصادی شوند.

وی اظهار کرد: متصدیان امر کودکان و نوجوان به امر تربیت کودکان توجه کنند، دشمن در قالب داستان، رمان و غصه میخواهد فرهنگ خودش را به کودکان ایرانی تزریق کند، در قافله آموختن ادبیات اصیل ایرانی اسلامی به کودکان نباید غفلت کرد.

طهماسبی با بیان اینکه کشف حجاب یک ابزار استعماری در جهت تسلط فرهنگ سیاسی غرب و سایر جوامع است، گفت: تلاش و کوشش استعمار برای از بین بردن عفاف و حجاب است.

وی افزود: اندیشه مقابله با پوشش و اندیشه اسلامی است که مورد بهره‌برداری استعمارگران بوده است تا به واسطه آن بر دیگر جوامع سلطه سیاسی پیدا کنند.

امام جمعه گلپایگان گفت: نخستین گروهی که از بسط اندیشه خود برای رخنه کردن در فرهنگ اسلامی ایران استفاده کردند  وهابیون بودند که برای کشف حجاب در ایران تلاش بسیاری انجام دادند و رضاخان به عنوان چکمه پوش این اقدام  آن را عملیاتی و اجرا کرد.

طهماسبی افزود: دشمن از سیاهی چادر زنان ترس دارد و می‌خواهد زنان را خلق چادر کند تا به اهداف شوم و پلید خود دست پیدا کند اگر مردم حساس نباشند جایگاه گلپایگان به عنوان یک شهر مذهبی از دست خواهد رفت.

کد خبر 347668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.