۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
خانه‌ها اسیر قاب‌ها

گویی در میان شهری کوچک قدم می‌زنی، شهری که خانه‌هایش در میان قاب‌ها اسیر شده اند. آجر به آجر عمارت‌ها از همین قاب‌ها شروع می‌شوند و میان کوچه پس کوچه‌های کاهگلی، هنر سایه دیجیتال رخ نشان می‌دهد.

گالری اکنون این روزها میزبان آثار معین رستمیان اولین گردآورنده و مدرس عکاسی و تصویرسازی دیجیتال در اصفهان است و آثارش نیز رنگ و بوی دیجیتال گرفته است.

معین رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طراحی، پایه اولیه هنرهای بصری است و آنچه امروز موجب ناراحتی می‌شود این است که آن‌طور که باید به طراحی اهمیت داده نمی‌شود، اظهار کرد: سوژه نمایشگاهی که در گالری اکنون دایر است در ادامه نمایشگاهی است که در گالری سایان برگزار شده بود و بیشتر بر روی اسکیس‌های معماری (طراحی سریع از فضاهای معماری) تمرکز دارد.

وی ادامه داد: فضاهای معماری می‌تواند هویت جامعه را نشان دهد و با اینکه یک موضوع خاص را بیان نمی‌کند اما در ضمیر ناخودآگاه هر شخصی می‌تواند با این فضا ارتباط بگیرد چون با آن ها زندگی می‌کند.

این هنرمند گفت: در نمایشگاهی که در گالری اکنون برگزار شد من تلاش کردم نوعی آینده‌نگری را نیز در آثارم بگنجانم. با توجه به اینکه طراحی، هنر دست است و با تمرین می‌توان آن را یاد گرفت اما امروزه به دورانی وارد می‌شویم که هنر دیجیتال آرام آرام ولی با قدرت ظاهر می‌شود و به عنوان کسی که در رشته کامپیوتر تحصیل کرده است، دوست داشتم این دو فضا را به یکدیگر نزدیک کنم یعنی هنر سنتی به یک کار گرافیکی تبدیل شود.

رستمیان گفت: آثاری که در نمایشگاه حاضر، هم طراحی آن وجود دارد هم مراحلی که به یک کار گرافیکی تبدیل شده است و استفاده‌هایی که می توان از این کار کرد اما گرافیست‌ها تصور می‌کنند که تمام کار خود را در نرم افزار باید انجام دهند اما من دوست داشتم نشان دهم که اول می‌توان با دست طراحی کرد و با مختصر تغییراتی به یک نتیجه هنری رسید.

وی افزود: من علاقه دارم بیشتر به حوزه هنر و دیجیتال بپردازم و ایده های خوبی هم در در ذهن دارم، هنر باید تراکنش محور باشد و به عنوان کسی که در ساخت بازی‌های کامپیوتری فعالیت دارم علاقه مندم تا فضای هنر را به فضاهایی که کاربر بتواند در آن دخیل باشد و در جریان داستان دخالت کند.

به گزارش ایمنا، علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه اسکیس‌های معماری "معین رستمیان" می‌توانند تا ۱۳ تیرماه به گالری اکنون، واقع در خیابان خاقانی، کوچه افشین(۱۴)، بن‌بست حریر، شملاره ۹ مراجعه کنند.

کد خبر 347257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.