قیمت زمین در روستاها بی‌رویه افزایش می‌یابد

نماینده نطنز در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: قیمت زمین در روستاها افزایش چشمگیری یافته و این در حالی است که اصول درستی برای این امر تعریف نشده است.

حسین میرزاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان نطنز اظهار کرد:  بنیاد مسکن بنیادی است که در بحث شعار انقلاب که محرومیت‌زدایی بوده خدمات خوبی ارائه کرده اما هرچه پیش می‌رود این بنیاد درگیر کارهای اداری شده و تا حدودی برای مردم مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است.

وی با اشاره به وجود دو بخش در شهرستان نطنز گفت: این شهرستان از دو بخش مرکزی و امامزاده بادرود تشکیل شده و تراکم در بخش امامزاده بیشتر از بخش مرکزی است به طوری که حتی روستایی با بیش از سه هزارنفر جمعیت دارد و ضروری است که برای رفاه مردم نمایندگی از بنیاد مسکن در این منطقه ایجاد شود.

نماینده مردم نطنز در شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به لزوم وجود نمایندگی بنیاد مسکن در این منطقه افزود: ۷۰ درصد ادارات در این بخش مستقر بوده که زیر نظر اصفهان هستند اما رفت و آمدهای روزانه مردم روستایی تا مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر تردد دارد که این امر دشواری خاصی برای مردم ایجاد کرده است.

وی گفت: ادارات دیگری چون محیط زیست، ثبت احوال و بنیاد شهید هم نمایندگی در این منطقه دارند که برای تسریع فعالیت‌ها بهتر است برای بنیاد مسکن هم یک نمایندگی در این منطقه درنظر گرفته شود.

میرزاییان با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت زمین‌های روستایی گفت: تمام تلاش مسئولان برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است اما مشکلات عدیده‌ای برای آنها مطرح است که بنیاد مسکن اجازه ساخت حتی به باغ خشکی که امکان بازگشت ندارد را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: اهالی روستا برای ساخت و ساز مجبور به خرید زمین هستند و قیمت زمین در روستاها افزایش چشمگیری یافته و این در حالی است که اصول درستی برای این امر تعریف نشده است.

کد خبر 347160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.