۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
خاک، بهار کودکان است

مدیر و موسس مدرسه طبیعت آفتاب کاشان از برگزاری برنامه‌ای دوست‌داشتنی با عنوان "جشنواره گِل‌بازی" در کاشان و به مناسبت هشتم تیرماه "روز جهانی گِل‌بازی" خبر داد.

زهرا ساداتی‌نژاد به خبرنگار ایمنا گفت: روز هشتم تیرماه روز جهانی گِل‌بازی است و ما از سال قبل در مدرسه طبیعت کاشان نسبت به برگزاری این جشنواره اقدام کردیم که با استقبال خوبی روبه‌رو شد و امسال نیز در روز جهانی گِل‌بازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: فعالیت‌هایی که در جشنواره گل‌بازی برای بچه‌ها در نظر گرفته شده شامل حوضچه گِل است که بچه‌ها می‌توانند در آن شیرجه بزنند و بازی کنند، هم‌چنین خشت‌های کوچک از گِل تهیه شده که می‌توانند به روش سنتی سازه‌های مینیاتوری بسازند و علاوه بر این، زمینه‌ای هم برای ساخت مجسمه‌های گِلی فراهم شده که بچه‌ها می‌توانند به کمک مربی خود "ماشاالله سلمانیان" با دست مجسمه خلق کنند.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه خانواده‌ها تصور غلطی در مورد خاک دارند و معتقدند که خاک و گِل کثیف است، افزود: جای افسوس دارد که گاهی بچه‌های هفت یا هشت ساله به مدرسه ما می‌آیند و می‌گویند ما تا حالا به خاک دست نزده‌ایم، در حالی که ما در احادیث خودمان هم داریم که "خاک، بهار کودکان است. "

مدیر و موسس مدرسه طبیعت آفتاب کاشان تصریح کرد: بازی با خاک در شادی و نشاط کودکان موثر است، بازی با بر روی خلاقیت کودکان تاثیر بسزایی دارد ولی خانواده‌ها متاسفانه از این مقوله دور شده‌اند.  

وی اضافه کرد: بهترین بازی برای کودکان همین خاک‌بازی است چرا که بچه ها می‌توانند هر چیز جدیدی را خلق کنند. به همین دلیل ما برای اینکه خانواده‌ها به این باور برسند و خاک‌بازی را بازی پوچ و بیهوده‌ای ندانند و به اهمیت خاک‌بازی پی ببرند "جشنواره گِل‌بازی" را برگزار کردیم.

وی گفت: مدرسه طبیعت آفتاب کاشان فعالیت خود را از ۱۶ مهرماه ۱۳۹۵ همزمان با روز جهانی کودک آغاز کرد. مخاطبان مدرسه طبیعت آفتاب را کودکان سه تا ۱۲ سال را تشکیل می‌دهند و هدف اصلی این مدرسه آگاهی کودکان در مورد ضرورت و منافع ارتباط کودک با طبیعت است.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در "جشنواره گِل‌بازی" می‌توانند با شماره‌های ۰۹۰۱۹۱۱۵۶۲۹ و ۰۹۱۶۲۶۸۰۰۸۵ تماس بگیرند و یا به مدرسه طبیعت آفتاب کاشان، واقع در میدان بسیج، بلوار شهدا مراجعه کنند.

کد خبر 346960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.