آرتیست تاک "دگرشدها، تلاقی‌ها و تعامل"

نشست آرتیست تاک "دگرشدها، تلاقی‌ها و تعامل" در ادامه نمایشگاه آثار نقاشی "رضا مزروعی" در گالری متن برگزار می‌شود که با پرداختن به دو واژۀ "اسطوره" و "انسان مدرن" مفهوم ناخودآگاه و خودآگاه آدمی را در نمایشگاهِ خود ارایه کرده است.

رضا مزروعی به خبرنگار ایمنا گفت: همزمان با پایان نمایشگاه آثار نقاشی "دگرشدها، تلاقی‌ها و تعامل" که در گالری متن برپا است نشستی آرتیست محور برگزار می‌شود و من درباره زمینه آثار و فعالیت‌ها، رویکردها و دغدغه‌ها و چراهایی که در ذهنم وجود دارد، صحبت خواهم کرد و به مبانی و فلسفه این نمایشگاه می‌پردازم؛ ضمن اینکه بخشی از این برنامه، مخاطب‌محور است یعنی به پرسش‌های مخاطبان پاسخ خواهم داد.

این هنرمند افزود: هیچ برنامه‌ای از قبل برای بیان نوع مطالب نشست "آرتیست تاک دگرشدها، تلاقی‌ها و تعامل" در نظر گرفته نشده و در واقع پیشنهاد خود من بود که برنامه‌ریزی در این زمینه وجود نداشته باشد چراکه اگر قرار است خودِ واقعی و زمینه ذهنی واقعی خودم بیان شود نباید از قبل برای آن برنامه‌ریزی شود و موضوعی برایش مشخص شود و اگر این اتفاق بیفتد دیگر یک موضوع از پیش تأیین شده است و شاید به دلیل قشنگ شدن نشست‌ها اغراق هم به آن وارد می‌شود در حالی که من نمی‌خواهم اینطور باشد.

مزروعی تصریح کرد: هدف صاحب‌نظران و منتقدان نمایشگاه "دگرشدها، تلاقی‌ها و تعامل" این بود که به دلیل بالا بودن بار مفهومی نمایشگاه و بیشتر بودنِ رویکرد نقادانۀ آن نسبت به حظ بصری‌اش، لازم است یک توضیح، ابهام‌زدایی و روشنگری درباره آثار نمایشگاه انجام شود، زیرا در هنر امروز و در اکثر آثار، ایده کنار گذاشته شده و بیشتر به یک تابلوی چشم نواز از نقاشی رسیده است؛ ولی ایده من و آثار من اینطور نبود و بیشتر رویکرد نقد به جامعه و نقد به افکار و عقاید داشت.

وی گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند برای فرهنگ جامعه و برای بالابردن سطح هنری جامعه و مخاطبان متخصص و غیرمتخصص بسیار مفید باشد.

علاقمندان برای حضور در نشست آرتیست تاک "دگرشدها، تلاقی‌ها و تعامل" می‌توانند سه‌شنبه پنجم تیرماه ساعت ۱۸ تا ۲۰ به گالری متن، واقع در آبشار اول، پلاک ۲۵ مراجعه کنند. این نشست با حضور رضا مزروعی و احمد رئوفی از اساتید نقاشی اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 346876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.