زنان باید به حقوق خود آگاه شوند

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان آشنایی زنان به حقوق خودشان را ضروری دانست و گفت: بسیاری از نابسامانی‌ها و مشکلاتی که برای یک زن به وجود می‌آید و به دنبال آن مشکلاتی که برای خانواده و جامعه مطرح می‌شود به خاطر عدم آشنایی زنان با حقوق خودشان است.

فریده روشن در حاشیه نشست نگاهی به حقوق زن و مرد در بدو ازدواج  در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آشنایی زنان با حقوق خود اظهار کرد: بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر در جامعه زنان وجود دارد مربوط به عدم آگاهی زنان به حق و حقوق خود است.

وی با اشاره به تلاش شورای شهر برای راه اندازی مرکز تخصصی زنان و خانواده افزود: این مرکز تاثیر مهمی در جهت آموزش و توانمندسازی زنان خواهد داشت و قسمت حقوقی آن می‌تواند این وظیفه آگاه‌سازی را انجام دهد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان آشنایی زنان به حقوق خودشان را ضروری دانست و گفت: بسیاری از نابسامانی‌ها و مشکلاتی که برای یک زن به وجود می‌آید و به دنبال آن مشکلاتی که برای خانواده و جامعه مطرح می‌شود به خاطر عدم آشنایی زنان با حقوق خودشان است.

وی در خصوص نگاه شورای شهر به سمن‌های حوزه زنان گفت:  در شورای شهر علی‌رغم اینکه شاید برخی اعتقادشان این باشد که وظیفه شورای شهر نباید نگاه موضوعی باشد اما به نظر ما ۵۰ درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و این جمعیت بسیار تاثیرگذارتر است و در حال حاضر برای ورود به جامعه و اینکه نقش و حضور خود را به خوبی انجام دهند دچار چالش‌های بسیاری هستند که باید آنها را برطرف کرد.

روشن در خصوص حل چالش‌های پیش روی زنان تصریح کرد: در این راستا در روز پنجشنبه جلسه‌ای با حضور سرکار خانم ابتکار در اصفهان برقرار است، همچنین از کل زنان شوراهای شهرستانها در کل استان دعوت شده تا به بررسی مشکلات، فرصت‌ها و چالش‌های واقعی زنان بپردازیم.

وی  با تاکید بر فرصت حضور زنان در این دوره اظهار کرد: رییس جمهور محترم ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی را برای زنان اعلام کرد که در خصوص اجرایی شدن این دستور موانع و چالش‌هایی وجود دارد که باید در رفع آن کوشید.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر در خصوص لزوم توجه به سمن‌های حوزه زنان گفت: باید سازمان های مردم نهادی که در این حیطه فعالیت می‌کنند شناسایی و با کمک آنها نسبت به حل مشکل زنان اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه نشست‌های زنان نباید تنها به نشست با ارگان‌های دولتی محدود شود، افزود: گاهی ار گان‌های دولتی به قدری درگیر مسائل داخلی و اجرایی هستند که از مشکلات واقعی زنان در سطح جامعه بی‌خبر بوده و نمی‌توانند مسائل واقعی را لمس کنند که اینگونه نشست‌ها با همکاری بخش‌های مختلف در بهبود وضعیت زنان موثر است.

روشن در خصوص نگاه خاص زنان به موضوعات شهری گفت: در این دوره مردم اصرار داشتند زنان بیشتری در شورای شهر حضور داشته باشند که این امر شاید به این دلیل است که زنان بیشتر مشکلات زنان و جامعه را می‌دانند وگرنه فرقی بین زن و مرد بودن اعضای شورا نیست.

این عضو شورای شهر اصفهان درباره حضور زنان در تصمیم‌سازی‌ها گفت: در برخی موارد نیازهایی در سطح شهر به وجود می‌آید که در بحث تصمیم گیری و تصمیم‌سازی اگر خودِ زنان حضور داشته باشند به آن نکات توجه ویژه‌ای خواهند داشت و بهتر می‌توانند دغدغه‌ها را اعلام کنند تا برای رفع آن راهکار مناسب درنظر گرفته شود.

وی با اشاره به حل شدن بیشتر مشکلات در جلسات هم‌اندیشی زنان افزود: گاهی از زاویه دید زنان مسائل و مشکلات بهتر دیده می‌شود چرا که زنان در جایگاه‌های مختلفی چون مادری، همسری و خواهری قرار دارند که تمام این موارد باعث تصمیمات چند بعدی می‌شود و نگاه زنان نگاه وسیع‌تری است که می‌تواند تاثیرگذارتر باشد.

کد خبر 346767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.