گل اسپانیا یک اتفاق بود/ مقابل پرتغال گل بخور نیستیم

کارشناس فوتبال اصفهان گفت: تیم ملی فوتبال ایران یکی از بهترین جام‌ها را تجربه کرد و نشان داد می‌تواند مقابل پرتغال پیروز شود.

قاسم رحیمی مدرس رسمی فدراسیون فوتبال و پیشکسوت فوتبال اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد عملکرد تیم ملی فوتبال ایران مقابل اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اظهار کرد: با توجه به اینکه اسپانیا در سطح اول فوتبال جهان قرار دارد و مدعی قهرمانی است، بازی شب گذشته ایران مقابل این تیم یکی از بهترین بازی‌هایی بود که تیم ملی کشورمان توانست در چند سال اخیر از خود ارائه دهد.

وی با بیان اینکه شاید بازی تدافعی و اتوبوسی ایران به مذاق بسیاری از کارشناسان خوش نیاید، ادامه داد: در این بازی شاهد بودیم ملی‌پوشان کشورمان موقعیت‌های خوبی که هر چند تعداد آن از انگشتان دو دست هم کمتر بود را به ثبت رساندند و در دقایقی از بازی توانستیم به ۱۰، ۱۲ پاس برسیم که این موضوع در مقابل تیمی مثل اسپانیا بسیار خوب است.

تصمیم داور صحیح بود

رحیمی در مورد نظر داور در خصوص گل مردود ایران گفت: به نظر من تصمیم داور در رد کردن گلی که وارد دروازه اسپانیا شد اشتباه نبود و کاملاً صحیح بود. من آفساید را دیدم اما خطای هند را تشخیص ندادم. از زمانی که سردار آزمون با سر به توپ ضربه زد، عزت‌الهی جلوتر از او بود و قطعاً آفساید صحیح بود. مهم این است که ما توانستیم بر دروازه حریف ظاهر شویم. در سانتری که امیری انجام داد اگر طارمی کمی بیشتر دقت کرده بود به گل تساوی نیز دست پیدا می‌کردیم.

کارشناس فوتبال اصفهان گفت: انگیزه‌ تیم‌های حاضر در جام جهانی خیلی مهم است و هیچ تیمی نمی‌تواند در جام جهانی ضعیف باشد چون همه برای اِرق ملی می‌جنگند، مثل زمانی که بازیکنی گل به خودی می‌زند و ناراحت می‌شود، حتی گریه می‌کند چراکه باید سال‌ها این ناراحتی را با خود به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته ایران مقابل اسپانیا بازی خیلی خوب و قابل قبولی انجام داد، اضافه کرد: اگر کمی شانس با تیم ملی کشورمان همراه بود می‌توانست به گل تساوی نیز برسد. البته این را بدانید که مجموع ارزش بازیکنان تیمی که شب گذشته مقابل آن بازی کردیم از یک میلیارد یورو هم بیشتر است، بازیکنان اسپانیا طراز اول هستند و آنچه باعث شد ایران در این دیدار خیلی خوب ظاهر شود این بود که همه بازیکنان می‌دانستند مربی از آن‌ها چه می‌خواهد و چطور می‌توانند دقایقی از بازی حاکم بر توپ و میدان باشند.

خط دفاعی و دروازه‌بان حرفی برای گفتن باقی نگذاشتند

رحیمی خاطر نشان کرد: در دیدار ایران و اسپانیا، تیم ملی کشورمان فضا را خیلی خوب بسته بودند و گلی که وارد دروازه ایران شد اصلاً روی گل‌های تکنیکی و تاکتیکی اسپانیا نبود و فقط بر اساس یک اتفاق رقم خورد. تیم ملی ایران بازیکنان خیلی خوبی از جمله وحید امیری، سعید عزت‌الهی و مهدی طارمی که بسیار درگیرانه و محکم بازی کرد را در اختیار دارد، همچنین امید ابراهیمی که کماکان یک بازیکن درگیرانه است و میانه میدان را خیلی خوب اداره می کند  و خط دفاعی و دروازه‌بان هم که حرفی برای گفتن باقی نگذاشتند و خیلی خوب توانستند تیم حریف را اداره کنندرا اداره کنند.  

 این کارشناس فوتبال اصفهان ابراز امیدواری کرد: قطعاً آنالیزورهای پرتغال بازی ایران و اسپانیا را تحلیل می‌کنند و به نتایجی می‌رسند تا بتوانند از نقاط ضعف ایران استفاده کنند، اما فکر نمی‌کنم ایران بازی بدی مقابل پرتغال داشته باشد و اگر بتوانند رونالدو را مهار کنند به احتمال زیاد می‌توانند نتیجه بگیرند. حتی ضعیف‌ترین تیم‌های جام جهانی هم مقابل قویترین تیم‌ها در این جام می‌تواند موقعیت‌هایی داشته باشند اما مهم این است که در آن لحظه تمرکز داشته باشند و بتوانند از موقعیت‌های خود استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از نتیجه دیدار ایران و پرتغال چیست؟ اظهار کرد: نتیجه تساوی به درد ما نخواهد خورد و قطعاً ما باید برای برد برویم اما سبک فوتبال کی‌روش فوتبالی با حوصله با بستن فضا و همچنان دفاع کردن در مقابل ضد حملاتی است که احتمالاً به وجود می آید.

رحیمی ادامه داد: برای پیروزی مقابل پرتغال، باید 2 بازیکن رونالدو را مهار کنند ضمن اینکه برناردو سیلوا نیز بازیکن با تکنیک و خلاقی است. به‌غیر از این دو بازیکن پرتغالی که اگر توسط بازیکنان ایران کنترل شوند، فکر می‌کنم بقیه بازیکنان نسبت به بازیکنان ایرانی ارجعیت زیادی ندارند و تنها در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند و تجربه بالایی دارند. البته تیم ملی ایران با بازی که شب گذشته مقابل اسپانیا نشان داد می‌تواند مقابل پرتغال برنده  باشد.  

مدرس رسمی فوتبال اصفهان گفت: احساسم می‌کنم مقابل تیم ملی پرتغال به نتیجه تساوی می‌رسیم اما خیلی دلم می‌خواهد در این دیدار ایران پیروز شود و در جام باقی بماند. می‌دانم ایران مقابل پرتغال گل بخور نیست اما در صورتی‌که بتواند به گل برسد می‌تواند از این مرحله به سلامت بالا بیاید.

رحیمی در مورد عملکرد سردار آزمون در بازی مقابل اسپانیا و بی‌انگیزه به نظر رسیدن او در زمین، تصریح کرد: من چنین احساسی نداشتم که آزمون بی‌انگیزه بود اما این بازیکن در این دیدار عقب کشیده بود و حتی خیلی مواقع در دفاع نقش مدافع را بازی می‌کرد که به نظرم باید کمی وظایف حمله‌ای خود را بیشتر انجام می‌داد.

فوتبال ایران به افرادی مثل کی‌روش نیاز دارد

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم تیم ملی فوتبال ایران یکی از بهترین جام‌ها را تجربه کرد، تأکید کرد: مخالفت‌هایی با کی‌روش می شود، اما در سیستم فوتبال ایران شدیداً نیازمند چنین افرادی هستیم و این افراد می‌توانند به فوتبال ما کمک کنند و باعث پیشرفت ایران شوند. کی‌روش نشان داد به ادعایی که دارد می‌تواند عمل کند و از مربیانی است که او را در سطح جهان قبول دارند و جزو بهترین مربیان است.

این کارشناس فوتبال اصفهان اضافه کرد: استفاده از مربیانی همچون کی‌روش ولخرجی محسوب نخواهد شد. کی‌روش تأثیر خود را طی هفت سالی که در ایران است گذاشته و سبک و نگرش بازیکنان را تغییر داده است. همچنان بازیکن سالاری در تیم‌های باشگاهی وجود دارد اما کی‌روش به راحتی بهترین بازیکن را در اوج کنار می‌گذارد و بازیکنی می‌آورد که اهداف مربی را به انجام می‌رساند و خیلی سریع مردم او را می‌پذیرند. به طور مثال رحمتی سیدجلال حسینی را در اوج کنار گذاشت اما دیدیم جایگزین‌های سیدجلال کمتر از او نبودند.

کد خبر 346495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.