۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
برای سالم ماندن کشک بخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: کشک بهترین غذای فراسودمند در ایران است که می تواند کمک قابل توجهی به سلامتی بدن داشته باشد.

رضا غیاثوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت رژیم غذایی مناسب در پیشگیری و درمان بیماری‌ها اظهار کرد: رژیم غذایی مناسب عامل حفظ سلامت فراد است به طوری که داشتن برنامه غذایی مناسب می‌تواند در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیر گذار باشد.

وی کنترل وزن را یکی از مزیت‌های داشتن برنامه غذایی مناسب عنوان کرد و افزود: این امر در پیشگیری از بیماری دیابت، کبد چرب و بالا بودن چربی‌های خون بسیار تاثیرگذار بوده از طرف دیگر کنترل وزن در پیشگیری از یک سوم انواع سرطان‌ها موثر خواهد بود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: سرطان سینه در بین خانم‌ها با وزن بالا و رژیم غذایی نامناسبی شیوع بیشتری دارد، بنایراین افراد می‌توانند با رژیم غذایی مناسب به سلامت بدن کمک کنند.

وی ادامه داد: سلامتی افراد در نسل های بعدی نیز تاثیرگذار است و می‌تواند ژن‌های سالم را به آن ها منتقل کند، خاطرنشان کرد: خوردن غذاهای فرا سودمند برای سلامتی فرد حایز اهمیت است. غذای فرا سودمند غذایی است که با اضافه‌کردن ترکیبات خاص یا جدید، یک کارکرد بیشتر یافته‌است و بر سلامتی تاثیر دارد.

غیاثوند با اشاره به اینکه در فرهنگ ایرانی بهترین غذای فرا سودمند کشک است، گفت: این غذای فراسودمند به خاطر نحوه تولید دارای باکتری پروبیوتیکو  برای دستگاه گوارش و سلامت بسیار مفید است. غذاهای فرا سودمند به دو دسته تقسیم می شود. یک دسته غذاهایی است که در کارخانه ها تولید شده مانند غلات (غلات صبحانه) حبوبات غنی شده با ویتامین‌ها، ماست‌هایی که با باکتری‌های پروبیوتیک غنی شده و بسیاری از  محصولات دیگری که امروزه در حال تولید است. غذاهای سنتی نیز در گروه غذاهای فرا سودمند هستند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید به این نکته که در غرب کشور غذایی به نام ترخینه تولید شده که جزو غذاهای فرا سودمند است، خاطر نشان کرد: در جنوب کشور هم یک نوع خاصی از ماهی تخمیر می‌شود و غذاهای تخمیری نیز جزو غذاهای فرا سودمند است. بنابراین در صورتی که در کنار سایر عادت‌های سلامت مانند رژیم غذایی مناسب و ورزش این غذاها استفاده شود، شیوه ای موثر در ارتقای سطح سلامتی خواهد بود.

کد خبر 346193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.