تضمینی برای قبولی در دوره‌های داوری وجود ندارد/ حق‌الزحمه داوری خوب نیست

آزمون ‌بین‌المللی داوری تنیس در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۷ برای اولین بار با سوالات تمام‌ انگلیسی و حضور ۵۰ داور ملی کشورمان برگزار و مهشید شیروانیان از استان اصفهان موفق به اخذ مدرک بین المللی داوری شد.

مهشید شیروانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد حضورش در دوره داوری بین‌المللی تنیس روی میز و کسب مدرک این دوره، اظهار کرد: دوره داوری بین‌المللی تنیس روی میز با سوالات تمام انگلیسی برای اولین‌بار در ایران برگزار شد که در این دوره هفت داور خانم و آقا از استان‌های مختلف موفق به دریافت مدرک بین‌المللی داوری این رشته شدند.

وی ادامه داد: در زمان دانشجویی تنیس روی میز را به صورت تخصصی بازی می کردم و در تورنمنت‌های مختلفی حضور داشتم، مدرک مربیگری و داوری این رشته را اخذ کردم اما با توجه به علاقه‌ای که به داوری داشتم مدارج بالاتر را در این زمینه دریافت کردم، در حوزه داوری فعالیتم را ادامه دادم و از سال ۸۳ قضاوت در مسابقات را آغاز کردم.

شیروانیان با اشاره به اولین‌ حضورش در دوره داوری بین‌المللی، افزود: شنیده بودم که آزمون دوره داوری بین‌المللی بسیار سخت است و شرکت‌کنندگان برای دریافت مدرک آن باید بیش از یک‌بار در دوره شرکت کنند. کم مانده بود تا من هم از حضور منصرف شوم اما به دلیل علاقه زیادی که به داوری تنیس روی میز داشتم، شرکت کردم و خوشبختانه موفق به کسب مدرک بین‌المللی تنیس روی میز شدم. علاقه‌مند به ادامه و دریافت مدارک در سطوح بالاتری نیز هستم اما تا الان تصمیم قطعی در این رابطه نگرفته‌ام.

داور بین‌المللی تنیس روی میز اصفهان تصریح کرد: از آنجایی که تسلط کافی بر قوانین داوری دارم و زبان انگلیسی‌ام هم خوب است، تا حدودی از موفقیتم در این آزمون اطمینان داشتم اما اطرافیانم از سختی دوره و آزمون زیاد می‌گفتند و برای همین هم برای قبولی شک و تردید داشتم.

وی با بیان اینکه با افزایش سطح داوران هم انتظارات بازیکنان از داور بالاتر می‌رود و هم خود داور نیز باید با دقت بیشتری قضاوت کند، خاطرنشان کرد: از اصفهان دو نفر خانم و یک نفر آقا در این دوره شرکت کردند که در بین هفت نفر قبول شده از کل نفرات شرکت‌کننده، تنها من توانستم از استان اصفهان در این آزمون نمره قبولی را به دست آورم.

شیروانیان اظهار کرد: دوره‌های مختلفی برای افزایش سطح ارتقا و کسب مدارک داوری و سرداوری گذاشته می‌شود که هزینه‌های بالایی دارد و همه افراد توانایی حضور در این دوره‌ها را ندارند ضمن اینکه هیچ تضمینی برای قبولی در این دوره‌ها وجود ندارد.  درست است که برگزاری دوره‌های مختلف داوری تأثیر زیادی در افزایش سطح دانش داوران دارد اما باید هزینه دوره‌ها کاهش یابد چراکه حق‌الزحمه داوری‌ها هم بالا نیست و حق الزحمه داوران درجات  مختلف نیز تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد.

کد خبر 346146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.