هنرنمایی یوزهای ایران از قاب تلویزیون شهری صفه

عصر جمعه ۲۵ خرداد ماه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه، ورودی کابین و پارک کوهستانی صفه کمی متفاوت‌تر از جمعه‌های دیگر بود چرا که اکثراً مردم اصفهان برای کوهپیمایی یا تفریح به پارک کوهستانی صفه نیامده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مردم به سمت ایستگاه دوم تله‌کابین صفه در حرکت‌اند گویا آنجا خبری است. کمی جلوتر دم گیشه بلیط‌فروشی تله‌کابین صفی طولانی دیده می‌شود که بعید است برای خرید بلیط تله‌کابین باشد. مأموری که در محل است می‌گوید قرار است نخستین بازی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل مراکش از تلویزیون شهری صفه پخش شود.

دیدار ایران و مراکش ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران در ورزشگاه سن پترزبورگ آغاز می‌شود و مردم ساعاتی قبل از شروع بازی برای تهیه بلیط آمده‌اند. صف خرید بلیط و عجله مردم برای هرچه سریع‌تر رسیدن به ایستگاه دوم تله‌کابین صفه محل پخش مسابقه طولانی و تا خیابان ادامه دارد.

مرد و زن، کوچک و بزرگ، پیر و جوان با پاکتی از تخمه و در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران به محل پخش تلویزیونی بازی ایران و مراکش در حرکت هستند. دختر و پسرها روی صورتشان پرچم ایران کشیده‌اند و دست در دست پدر و مادر خود به محل می‌روند.
تنها چند دقیقه مانده به شروع بازی است. بخش‌هایی از فوتبال تیم ملی کشورمان از تلویزیون شهری صفه در حال پخش است و  مجری آهنگ ایران ایران را می‌خواند و جمعیت حاضر یک‌صدا تکرار می‌کند.

از هر قشری و سنی به اینجا آمده‌اند تا تیم ملی کشورمان را یک صدا تشویق کنند.
همایون عقدک ۱۶ سال دارد و می‌گوید عاشق فوتبال و تیم ملی کشورمان هستم و از ساعت ۱۸ به همراه خانواده‌ام به صفه آمده‌ایم تا بازی ایران و مراکش را از تلویزیون شهری صفه تماشا کنیم.
وی معتقد است تماشای بازی از این محل هیجان بیشتری دارد و امیدوار به برد ایران در این دیدار است. او پیش‌بینی می‌کند نتیجه این دیدار دو بر یک به سود تیم ملی ایران رقم می‌خورد.

شور و حال خاصی در فضای ایستگاه دوم تله‌کابین صفه برپاست. از گرفتن عکس سلفی تا خرید پرچم سه رنگ ایران و شیپور و غیره.


امیر حق‌وردی با خانواده خود برای تماشای اولین بازی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ به صفه آمده است و بساط تخمه و تنقلات را پهن کرده و منتظر شروع بازی است.
حق‌وردی می‌گوید پیش‌بینی می‌کنم ایران با نتیجه یک بر صفر مراکش را مغلوب خود می‌کند.

کم کم به زمان آغاز بازی نزدیک می‌شویم. درب ورودی محل باز می‌شود و سیل جمعیت پشت در مانده که به دلیل عدم تهیه بلیط تا همین چند لحظه پیش اجازه ورود نداشتند، وارد می‌شوند.جمعیت دو هزار نفر است که هزار و ۱۰۰ نفر نشسته و حدود ۹۰۰ نفر ایستاده‌اند اما رفته رفته به تعداد تماشاگران اضافه می‌شود.

سرود ملی جمهوری اسلامی ایران از بلندگو پخش می‌شود و حاضرین به احترام ایران عزیزمان از جای خود برمی‌خیزند، دست بر روی قلب می گذارند و یک‌صدا همراهی می‌کنند. با شروع بازی، سکوت در فضا حاکم می‌شود.

با هر حمله مراکش، تماشاگران فریادی از ترس می‌زنند و از جای خود برمی‌خیزنند اما دفاع خوب غیور مردان ایران خیالشان را راحت می‌کند و دوباره آرام می‌گیرند. نیمه اول بازی بدون رد و بدل شدن گل تمام می‌شود. مجری از مردم می‌خواهد تا به عشق تیم ملی دقایقی تشویق ایسلندی کنند.

علی کوچولو در میانه جمعیت کنار پدرش ایستاده است. او تنها هشت سال دارد و می‌گوید مطمئن هستم تیم ملی کشورمان در نیمه دوم بازی دروازه مراکش را باز می‌کند و ما با دست پر از اینجا می‌رویم.

هلیا شش ساله است. کلاهی از پرچم سه رنگ ایران بر سر گذاشته و پرچم ایران را روی صورت و دستان خود نقاشی کرده است. شیپوری در دست دارد که هر چند دقیقه یکبار به عشق ایران در آن می‌دمد. هلیا که از ساعت ۱۳ لحظه‌شماری می‌کند تا برای تماشای دیدار ایران و مراکش به صفه بیاید و پرچم کشورش را بر روی کاغذ نقاشی کرده تا با خود بیاورد، می‌گوید: سپاهانی هستم و مسابقات تیم سپاهان را همیشه با پدرم در خانه تماشا می‌کنم.

هلیا ادامه می‌دهد: همیشه آرزو داشتم شیپور داشته باشم و به ورزشگاه بروم. امروز خوشحالم که به آرزویم رسیدم و می‌توانم مسابقه فوتبال ایران را از اینجا تماشا کنم.

ساعت حدوداً ۲۰ و ۳۶ دقیقه است و نیمه دوم آغاز می‌شود. تا انتهای این نیمه هم هیچ گلی وارد دروازه دو تیم نشد و داور شش دقیقه وقت اضافه گرفت. دقیقه ۹۴ دروازه مراکش با ارسال حاج صفی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و بازیکن اسبق تیم سپاهان باز می‌شود و صدای شادی مردم حاضر در محل پخش تلویزیونی پارک کوهستانی صفه، به قله کوه صفه می‌رسد.

بله، خوشحال ترین مردم جهان بر بام کوه صفه فریاد ایران ایران سر می دهند و خودشان را در این افتخار آفرینی سهیم می دانند.

نخستین بازی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل مراکش با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان می‌رسد تا صدای خوشحالی ۸۰ میلیون ایرانی در جهان طنین‌انداز شود.

به عشق تیم ملی فوتبال کشورمان آسمان صفه نورافشانی می‌شود و صدای ایران ایران در فضا می‌پیچد.

امیرصدرا زکایی که پرچم سه رنگ ایران را بر دوش خود انداخته و با خوشحالی زیاد بالا و پایین می‌پرد می‌گوید: مسابقه خیلی خوب بود و می‌دانستم که ایران می‌تواند ببرد و با وجود بازیکنان غَدر و قوی که دارد امیدوار بودم که ایران گل می زند و یک ضربه آزاد قشنگ را وارد دروازه حریف می کند.

وی دلیل آمدنش به کوه صفه و تماشای بازی از تلویزیون شهری را این‌طور بیان می‌کند: به عشق تیم ملی فوتبال و به عشق کشورم به اینجا آمدم تا بازی ایران را در کنار دیگران تماشا کنم.

امیرصدرا که طرفدار تیم استقلال است تأکید دارد: ایران مقابل اسپانیا دو بر یک و پرتغال را یک بر صفر پیروز می‌شویم.

منصوره کاظمی دختری که با پای شکسته و عصا زیربغل در میان سیل جمعیت در حرکت است اعتقاد دارد: پایم شکسته و کمی برایم سخت بود که به اینجا بیایم اما تماشای بازی از این مکان و در کنار همشهریانم جذابیت بیشتری دارد و خوشحال هستم که این سختی نتیجه داد و تیم ملی کشورمان پیروز میدان شد.

وحید صلواتی نایب رییس شرکت توسعه گردشگری سپاهان شهرداری اصفهان از دلیل انتخاب این محل برای پخش دیدار ایران و مراکش از تلویزیون شهری صفه، می‌گوید: کوه صفه در اصفهان برای شهروندان مکانی شناخته شده است و ظرفیت بالایی برای انجام این کار دارد. از ماه‌ها قبل مدیریت و هیئت مدیره شرکت توسعه گردشگری سپاهان شهرداری اصفهان تصمیم گرفتند تا فضایی برای پخش زنده تلویزیونی فراهم آورند.

وی ادامه می‌دهد: خوشبختانه جو خوبی برقرار بود و مشکل خاصی به وجود نیامد و جوانان همکاری خوبی در حین پخش مسابقه داشتند. از کودک دو ساله تا سالمندان به محل آمدند و نخستین دیدار ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل مراکش را از تلویزیون شهری صفه تماشا کردند.

صلواتی در مورد هدف از پخش مسابقات از تلویزیون شهری می‌گویید: جوانان ما دوست دارند مسابقات تیم ملی کشورمان در جام جهانی را به صورت دسته جمعی و از تلویزیون شهری تماشا کنند چراکه هیجان و لذت خاصی دارد و با این کار می‌توانیم جوانان را به ورزش جذب کنیم.

نایب رییس شرکت توسعه گردشگری سپاهان شهرداری اصفهان ابراز امیدواری می‌کند با همکاری شهروندان، در نظر دارند دومین دیدار تیم ملی ایران مقابل اسپانیا را هم از تلویزیون شهری اصفهان پخش کنند.

وی اضافه می‌افزاید: در برنامه‌ریزی‌های آینده و برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان، شهر رویاها برای پخش دیدار ایران و اسپانیا درنظر گرفته شده است و همچنین در تلاش هستیم تا وسیله ایاب و ذهاب شهروندان نیز فراهم شود تا مردم بتوانند به راحتی به محل دسترسی  داشته باشند.

دیدار ایران- مراکش ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه با برتری یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید. شهروندان با خوشحالی به سمت خانه‌های خود می‌روند. ترافیک سنگینی در خروجی پارک کوهستانی صفه وجود دارد و مردم پیروزی غیور مردان ایران در مستطیل سبزرنگ ورزشگاه سن پترزبورگ را به یکدیگر تبریک می‌گویند. ساعت از ۲۳ و ۳۰ دقیقه هم رد شده اما همچنان ترافیک سنگین است ...

گزارش از: زهرا سیدین، خبرنگار ورزشی ایمنا

کد خبر 346065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
    0 0
    اقدام زيبايي بود انشاالله تداوم داشته باشد. سپاس