اعتبار ۵۰۰ میلیونی مرمت بازار شهرضا

شهرضا - مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از اختصاص اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان برای مرمت بازار شهرضا خبر داد.

فریدن الهیاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به طرح مرمت بازار تاریخی این شهرستان، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم این پروژه به صورت نیمه تمام رها شود، بنابراین همکاری همه نهادهای اجرایی مسئول در این زمینه لازم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت این بنای تاریخی در نظر گرفته شده، ادامه داد: امیدواریم تا پایان شهریورماه این پروژه به اتمام برسد، البته تلاش می‌کنیم در سال ۹۷ هم اعتباراتی برای این منظور اختصاص دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تأکید کرد: اگر این پروژه براساس برنامه زمانبدی پیش بینی شده و با همکاری همه بخش‌ها انجام شود، به عنوان پایلوت در سطح استان مطرح می‌شود.

الهیاری تصریح کرد: در قسمت ورودی بازار از سمت «حسینیه سادات» که خطر بیشتری وجود داشت عملیات مرمت پس از انتخاب پیمانکار از طریق مناقصه تجهیز کارگاه، آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عملیات سبک سازی بام نیز انجام شده، گفت: یکی از مشکلات اصلی موجود در انجام کار کابل‌های برقی است که از زیر گچ کاری‌ها عبور کرده و باید با دقت بیشتری انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در این پروژه باید همکاری کنند، اظهار کرد: لازم است یک نفر به عنوان ریش سفید بازار یا معتمد محلی، بازاریان را توجیه کند تا عملیات مرمت طبق برنامه زمانبندی مناسب ادامه یابد.

کد خبر 345822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.