بیشتر بی‌سوادان کشور زیر ۲۰ سال هستند

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه شیوه‌ای که در حال حاضر برای آموزش بی‌سوادان به کار می‌رود کارآیی ندارد، گفت: بیشتر بی‌سوادان کشور زیر ۲۰ سال هستند نه کهنسالان.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسدالله عباسی درخصوص وجود ۱۱ میلیون بی‌سواد در کشور، اظهار کرد: درصورتی که آموزشیاران نهضت سوادآموزی تعیین تکلیف شده و استخدام شوند، نهضت نمی‌تواند برای تحصیل این ۱۱ میلیون مجدد از نیروهای حق‌التدریس استفاده کند و باید روش دیگری را جایگزین کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: نمی‌توان مجدد از نیروهای حق‌التدریس در نهضت سوادآموزی استفاده کرد چراکه پس از گذشت چندسال افرادی که به کارگرفته شده‌اند نیز باید تعیین تکلیف شده و استخدام شوند؛ در نتیجه سیکل به کارگیری آموزشیارن نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه باید راهکار جدیدی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: بیشتر بی‌سوادان کشور زیر ۲۰ سال هستند و تعداد کمی از آنها در سنین پیری به سر می‌برند؛ فرصت تحصیلی برای افراد فراهم نمی‌شود و به همین دلیل جوانان نمی‌توانند تحصیل کنند؛ باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

عباسی ادامه داد: شیوه‌ای که در حال حاضر برای آموزش بی‌سوادان به کار می‌رود کارآیی ندارد و باید شیوه جدیدی در نظر گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور از نیروهای حق‌التدریس استفاده کرد، اظهار کرد: می‌توان از نیروهای با سابقه در مقطع ابتدایی برای آموزش بی‌سوادان استفاده کرد به طور مثال برای ریشه کنی بی‌سوادی، در ماموریت‌های ویژه از معلمان ابتدایی و پیش دبستانی استفاده شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 345756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.