۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
افسردگی را هرگز  نادیده نگیرید

افسردگی، یک بیماری مانند بیماری های دیگر است. نباید فکر کنید چون افسرده شده اید باید از دیگران فاصله بگیرید و بیماری خود را پنهان کنید. نادیده گرفتن افسردگی در بلند مدت شما را بیشتر درگیر خودش می کند. نخستین اقدامی که باید انجام دهید پیداکردن یک پزشک خوب و مورد اعتماد و مطالعه درباره این بیماری است.

 به گزارش سرویس علمی ایمنا از healthday، مطالعات نشان می دهد تعداد کسانی که افسردگی دارند از تعداد آماری که گزارش می شود بسیار بیشتر است. بیماران مبتلا به افسردگی  که به کمک نیاز دارند، گاهی اوقات به علت نادیده گرفتن نشانه های هشدار دهنده و یا خجالت از اینکه بگویند افسرده اند به پزشک مراجعه نمی کنند.

این در حالی است که آمارهای جدی از وجود افسردگی در تمام دنیا جایی برای نادیده گرفتن این بیماری باقی نمی گذارد. مطالعات نشان می دهد حدود ۲۶ درصد از زنان و ۱۲ درصد مردان در برخی از لحظات زندگی خود دچار افسردگی می شوند. این ۱۶ میلیون همگی بزرگسال هستند. همچنین از هر ۳۳ کودک، یک کودک و از هر هشت نوجوان نیز یک نوجوان افسردگی دارند. در واقع ۹ درصد از کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله در هر سال دچار علایم افسردگی می شوند. تحقیقات جدید همچنین مشخص کرده که این تعداد حتی ممکن است بالاتر از این هم باشد. دقت کنید که این بسیار مهم است که علایم افسردگی را در خود یا یک عزیز، از جمله یک کودک تشخیص دهید و از یک دکتر کمک بگیرید.

علائم افسردگی:

غم و اندوه پایدار، اضطراب یا احساس بی خوابی، احساس گناه، بی ارزش بودن، بی نظمی، از دست دادن علاقه به سرگرمی و فعالیت های مورد علاقه، کمبود انرژی و خستگی پایدار، دشواری تمرکز، یادآوری، تصمیم گیری، به سختی خوابیدن، صبح زود بیدار شدن یا خواب زیاد، تغییر اشتها یا تغییر وزن، بی اعتقادی، تحریک پذیری و همچنین علایم فیزیکی شامل دردجسمی، فکر کردن به مرگ یا فکر خودکشی از جمله علایم افسردگی است.

اقدامات فوری:

اگر شما یا یکی از عزیزانتان افکار خودکشی در سر دارید، سریع از خدمات اورژانس اجتماعی کمک بگیرید. از یکی از اعضای خانواده یا دوست خود بخواهید که شما را به بیمارستان منتقل کند. اکثر افراد از ترس اینکه دیگران در موردشان چه فکری بکنند به پزشک مراجعه نمی کنند. با این حال، یک مطالعه نشان داد  هنگامی که مردم در مورد افسردگی مطالعه می کنند، این بیماری را راحت تر می پذیرند، پس از آن احتمال بیشتری وجود دارد که تفکرشان را تغییر دهند و قبول کنند که افسردگی می تواند و باید درمان شود. اعضای خانواده کسی که در معرض افسردگی قرار دارند باید در مورد این بیماری مطالعه کنند؛ زیرا آنها بخش مهمی از شبکه حمایت از افسردگی را تشکیل می دهند و می توانند از بازگشت مجدد این بیماری پیشگیری کنند.

کد خبر 345699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.