برنامه‌های مدون دوره‌ای برای آموزش رانندگان اتوبوسرانی اصفهان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: بیش از ۱۵۰۰ راهبر با ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس در بخش‌های خصوصی و دولتی اتوبوسرانی اصفهان مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند که برای ارایه آموزش‌های لازم به رانندگان برنامه‌های مدون دوره‌ای در نظر گرفته شده است.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد ناوگان توسط بخش خصوصی و ۷۰ درصد توسط بخش دولتی اداره می‌شود که راهبران اتوبوسرانی وظیفه دارند شهروندان را راحت، آرام، توأم با امنیت جابه جا کنند.

وی تصریح کرد: برای انجام آموزش‌های لازم به رانندگان برنامه‌های مدون دوره‌ای در نظر گرفته شده تا رانندگان و بخش‌هایی همچون کنترل خطوط تحت این آموزش‌ها قرار گیرند، البته درصد هستیم این دوره‌ها را از نظر کمی و کیفی ارتقاء دهیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ راهبر با ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس در بخش‌های خصوصی و دولتی اتوبوسرانی اصفهان مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند، گفت: تک تک راهبران اتوبوسرانی پرونده پرسنلی دارند و سیر فعالیت آنها از بدو ورود تا بازنشستگی ثبت و ضبط می‌شود.

وی افزود: هدف ما داشتن رانندگانی با روحیه سالم، شاد، سرحال و کمترین مشکلات روحی و روانی است و در هنگام بروز مشکل نگاه ما برخورد ریشه‌ای با مسایل است، چرا که نمی‌خواهیم با یک جریمه و تنبیه به موضوع بپردازیم.

افتخاری تاکید کرد: رانندگان هنگامی که این شغل را برای خود انتخاب می‌کنند، باید سختی‌های این شغل را بدانند و اگر قرار است خدمتی به مردم ارایه کنند باید ویژگی‌های لازم را داشته باشند، از این رو توصیه می‌شود افرادی که قصد ورود به این حرفه را دارند بررسی میدانی انجام و از سختی این کار اطلاع پیدا کنند.

وی رانندگی حمل و نقل عمومی را شغلی با ارزش، مقدس و با اهمیت خواند و تصریح کرد: بنا داریم راهبر اتوبوس را شغل درجه یک بدانیم، اما ورود به این حرفه و حفظ و تداوم آن سختی خود را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه میانگین سنی راهبران اتوبوسرانی اصفهان را جوان خواند و افزود:  راهبران اتوبوسرانی جوان هستند و با توجه به اینکه این شغل جزء مشاغل سخت و زیان آور به شمار می رود، رانندگان در سنین پایین بازنشست می‌شوند.

وی اظهارکرد: در صورت بروز مسایل و مشکلاتی همچون نحوه برخورد رانندگان، نظافت، دیر رسیدن اتوبوس به ایستگاه و یا عدم توقف در ایستگاه، شهروندان می‌توانند کد چهار رقمی ثبت شده روی بدنه، جلو و عقب اتوبوس را به سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان، روابط عمومی به شماره ۳۴۷۱۱۸۹۰ و یا بخش بازرسی و بررسی شکایات به شماره ۹۵۰۱۲۸۶۷ اعلام کنند تا بررسی و پیگیری‌های لازم انجام شود.

افتخاری گفت: حتی چنان‌چه شهروند شماره‌ای از خود اعلام کند، روند بررسی موضوع به او اطلاع داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد: البته شهروندان نباید فقط به بیان مشکلات بپردازند و چنان‌چه از نظافت اتوبوس، برخورد شایسته راننده و ... رضایت داشتند، می‌توانند مراتب را با اعلام کد چهاررقمی اتوبوس به سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان اطلاع دهند.

وی ادامه داد: شاید از نظر شهروندان دیر رسیدن اتوبوس به ایستگاه یک تخلف محسوب شود، اما این موضوع به دلیل ترافیک یا نقص فنی تخلف به شمار نمی‌رود، هر چند اطلاع دادن این موارد کمک می‌کند در برنامه ریزی‌ها دقت بیشتری داشته باشیم و نواقص را برطرف کنیم.

کد خبر 345613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.