شهر باید نو شود

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تکریم ارباب رجوع را اولویت برنامه های مدیران شهری اصفهان عنوان و برای تحقق این امر با مدیران مناطق شهرداری اتمام حجت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین بعدازظهر امروز (شنبه) در آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان اظهار کرد: به واقع ما از هیچکدام از کسانی که در سمت‌هایی که منشأ خدمات بودند نه ناراضی بودیم و نه مشکلی داشتیم اما جزو ذات اجرایی و ذات انسان‌ها است که به دنبال تغییر هستند و همواره ذهن کنجکاو، جویا و کنکاشگر آن‌ها به دنبال تغییر و تحول است.

وی ادامه داد: این نو شدن را در همه جا می‌بینیم و همه از آن لذت می‌بریم. این نو شدن گاهی در تغییر و تحول و جابه‌جایی نیز بروز می‌کند. فردی که مدتی در سمتی کار کرده، دچار یکنواختی شده و همه چیزهایی که به ذهنش می‌رسیده را انجام داده و شاید این تغییر هم برای خودش و هم برای مجموعه و مردم مفید باشد و موجب منشأ حرکتی مثبت شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به کسانی که قرار است مسئولیت‌های جدید را عهده‌دار شوند، گفت: ما و همه جامعه انتظار داریم با ایجاد تغییر و تحول شاهد حرکت رو به جلو و ارتقای کیفیت خدمات و کارها باشیم. مهم‌ترین امری که ما به دنبال آن هستیم، تکریم ارباب رجوع است. مفهوم تکریم ارباب رجوع این نیست که در راهروهای مناطق، صندلی و از صبح یک مخزن بزرگ آب و چای بگذاریم.

معین تأکید کرد: ببینید چند بار به ارباب رجوع‌ها گفته می‌شود "بروید و فردا بیایید" قضاوت این موضوع را به عهده مدیران مناطق می‌گذاریم که یک پرونده به طور طبیعی چقدر زمان می‌برد تا به انجام برسد و در حال حاضر همان پرونده چقدر زمان برده است؟ این کاری که ما می‌کنیم تکریم ارباب رجوع نیست بلکه توهین به ارباب رجوع است. متأسفانه اخباری دارم به علت کثرت کارها، مدیران به این موضوع رسیدگی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: به عنوان عضوی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و نماینده مردم این شهر، انتظار دارم و الان این موضوع را مطرح می‌کنم که اگر در آینده بحثی در این مورد شد، اتمام حجت شده باشد، مردم به مفهوم واقعی کلمه تکریم شوند. یک کارمند برای مطالعه دو صفحه از پرونده به ارباب رجوع نگوید برو و فردا بیا و برای صدور پروانه‌ها زمانبندی مشخص شود.

معین اضافه کرد: زمانی در سومین دوره شورای اسلامی شهر، صورت مالی سازمان میادین میوه و تره‌بار را مطالعه می‌کردم متوجه شدم که در آن سازمان سرمایه‌هایی را به فروش می‌رساندند و خرج امور جاری می‌کردند که لزومی نداشت چنین سازمانی اصلا سرپا باشد. مگر ما بدهکار هستیم که چنین گرفتاری‌هایی را برای مردم و خودمان ایجاد کنیم. البته با روی کار آمدن مدیریت جدید در این سازمان، سیکل امور مالی تغییر کرد اما مواردی از این قبیل هنوز اتفاق می‌افتد و این اتفاقات است که علی رغم تلاش مدیران، گاهاً به حیثیت شهرداری ضربه می‌زند.

وی افزود: باید مدیران مناطق مدیریت کنند که ارباب رجوع‌ قبل از قانع شدن از سازمان یا منطقه‌ای خارج نشود. به دنبال دو موضوع مدیریت مردمی همراه با تکریم مردم و همچنین مدیریت علمی هستیم. هیچ اتاق فکری بهتر از همفکری مدیران مناطق و معاونان و کارمندان آن‌ها نیست. مدیران باید برای کارمندان خود قدر و منزلت و شخصیت قائل شوند تا عملکردشان را ببینید. باید نظراتشان را بپرسند تا هم به دانش خود اضافه شود و هم همکارانشان را تکریم کنند. باید کاری کنید که در یک منطقه همه کارمندان از جمله معاون مالی اداری، معاون شهرسازی و غیره همه یک حرف واحد بزنند. آدم‌ها را آدم کوکی نکنید و اجازه دهید در مدیریت مشارکت داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:خدمت بدون منت، کار با کیفیت و قدرشناسی مردم را از مدیران انتظار داریم و امیدواریم محقق شود.

کد خبر 345580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.