پوتین بر موفقیت‌های ایران و روسیه در حل بحران سوریه تاکید کرد

رییس جمهور روسیه در دیدار با رییس جمهور کشورمان بر نتایج مناسب همکاری میان تهران و مسکو در حل بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ولادیمیر پوتین با بیان اینکه کمیسیون مشترک همکاری ها مقدمات نشست آتی در حوزه  مناسبات تجاری و اقتصادی  را برنامه ریزی می کند، علاقه مندی مسکو به مشارکت در پروژه ترانزیتی راه آهن کریدور شمال – جنوب را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسکو از عضویت ایران در موافقت نامه اورآسیا و دائمی شدن توافقنامه تجارت آزاد پشتیبانی می کند.

وی در ادامه خروج آمریکا از برجام را اقدامی یکجانبه و غیرقانونی برشمرد و تاکید کرد: مسکو به گفت و گو با سایر طرف ها برای حمایت از برجام و بهره مندی ایران از منافع آن ادامه می دهد.

رییس جمهور روسیه همچنین به موضوع عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد و گفت: ایران سالها به عنوان عضو ناظر مشارکت خوبی در سازمان همکاری شانگهای داشته و موضع روسیه حمایت از عضویت کامل تهران در این سازمان است.

پوتین همفکری و همکاری روسیه با ایران در جهت تحکیم ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ما با موفقیت در حال همکاری در راستای حل بحران سوریه هستیم. این همکاریهای منطقه ای از جمله در موضوع حل و فصل کامل بحران سوریه، ادامه خواهد یافت.

وی همچنین از برگزاری هفته زبان فارسی در روسیه در آینده ای نزدیک خبر داد. رییس جمهور روسیه با ابراز خرسندی از حضور تیم ملی فوتبال ایران در روسیه گفت که امیدواریم جام جهانی خوبی در پیش داشته باشیم.

کد خبر 345556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.