۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
"فارغ التحصیلی" اکران می‌شود

نشست نقد و بررسی فیلم "فارغ التحصیلی" برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن در بخش کارگردانی، در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در ادامه سلسله برنامه‌های شش فیلم، شش نگاه با موضوع سینمای مستقل جهان، که به بررسی فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان می‌پردازد، بعد از ظهر امروز فیلم "فارغ التحصیلی" به کارگردانی "کریستین مونجیو" محصول کشور رومانی در سال ۲۰۱۶ است. پس از نمایش این فیلم، سیاوش گلشیری منتقد و مدرس فیلمنامه نویسی به نقد آن خواهد پرداخت.

داستان فیلم "فارغ‌التحصیلی" ماجرای یک پزشک به نام رومئو است که با خانواده‌اش در شهر کوهستانی کوچکی با نام "ترانسیلوانی" زندگی می‌کند. او دخترش الیزا را با این آرزو بزرگ کرده است که وقتی هجده‌ساله شد، برای تحصیل به خارج از کشور برود. الیزا بورسیه تحصیلی شده است و قرار است در انگلیس در رشته روان‌شناسی تحصیل کند، اما برای کامل‌شدن این رویا باید امتحان‌های نهایی را با موفقیت پشت سر بگذارد. در این میان روزی الیزا در راه رفتن به یکی از آزمون‌ها مورد حمله‌ غریبه‌ای قرار می‌گیرد و بورسیه دانشگاه کمبریج را از دست می‌دهد، در نتیجه پدر برای نجات دختر و خانواده‌اش به فکر راهکاری غیر اخلاقی می‌افتد.

"کریستین مونجیو" در سال ۲۰۰۷ با فیلم ۴ ماه، ۳ هفته و ۲ روز که نقدی تکان‌دهنده بر فساد اجتماعی دوران کمونیسم در کشور رومانی بود، موفق به دریافت نخل طلای جشنواره فیلم کن شده بود.  

نقد و نمایش فیلم "فارغ‌التحصیلی" شنبه ۱۹خردادماه ساعت ۱۷ تا ۲۰ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، واقع در خیابان باغ گلدسته برگزار می شود

کد خبر 345543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.