"حفر چاه" آدرس غلط وزارت نیرو است/ دست نگه دارید

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: وزارت نیرو در خصوص حفر چاه در اصفهان آدرس غلط داده است و وزارت کشور هم در جلوگیری از برداشت‌های بی رویه از بالادست تعلل می‌کند.

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص تامین آب شرب اصفهان اظهارکرد: متاسفانه به دلیل عدم همکاری وزارت کشور در کنترل برداشت‌های خارج از سهیمه بالا دست زاینده رود، اصفهان با بحران کم آبی روبرو شده است.

وی افزود: با این روند، اصفهان روزانه حدود ۸ میلیون متر مکعب آب کم دارد، و این مقدار از بالادست برداشت می‌شود. وزارت نیرو هم به ذهنش رسیده برای تأمین آب چاه بزند، این درحالی است که کارشناسان برآورد کرده‌اند در صورتی که ۱۰۰ چاه احداث شود تنها یک میلیون مترمکعب آب در شبکه وارد می‌شود.

سوء استفاده وزارت نیرو

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: بنابراین وزارت نیرو درصدد است تا از بحران پیش آمده سوء استفاده کند و آب تصفیه اصفهان را به آب چاه‌ تبدیل کند، این درحالی است که با این اقدام نیز مشکل کم آبی اصفهان همچنان باقی خواهد ماند.

عابدی با بیان اینکه حفر چاه آب در اصفهان ۵۰ میلیارد تومان هزینه لازم دارد، اضافه کرد: به جای اینکه این هزینه برای حفر چاهی صرف شود که مشکلی را حل نمی‌کند، باید آن را به عنوان خسارت به کشاورزان و مناطق بالادست پرداخت و مانع از برداشت بی‌رویه شد و به جای یک متر مکعب آب، هفت الی هشت متر مکعب آب تأمین کرد.

وی اضافه کرد: با چنین هزینه‌ای، چیزی حدود هفت الی هشت برابر آب اصفهان را می‌توانند به تصفیه خانه وارد کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد:  این راهکارهای غیر کارشناسی و غیر عملی که باعث لطمه به مردم اصفهان می‌شود و همچینین سیستم‌های آب‌رسانی را دچار اختلال می‌کند، نباید به خاطر شتاب زدگی در اصفهان اجرایی شود،  این کار نه به صلاح کشور و نه به صلاح مردم است از این رو درخواست می‌کنیم که وزارت نیرو در این تصمیمش تجدید نظر کند.

مشکلات اصفهان ناشی از تعلل وزارت کشور است

عابدی افزود: در حال حاضر کارگروهی ملی با عنوان "سازگاری با کم آبی" متشکل از شش وزیر، یعنی با حضور نیمی از اعضای کابینه تشکیل شده است و چنین تصمیماتی را در خصوص زاینده رود این افراد تصویب کردند، وزارت نیرو هم در اجرای این تصمیمات مصوبه داده است.

وی تصریح کرد: اما استان چهارمحال بختیاری در خصوص این تصمیمات همکاری نکرده و وزارت کشور نیز در این خصوص تعلل می‌کند و برای اصفهان اهمیت قانونی قائل نیست. این وزارتخانه دچار غفلت شده برای همین مشکلات اصفهان هر روز بیشتر می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه کرد: با توجه به این مشکلات، نامه‌ای به رییس جمهور نوشتیم و درخواست کردیم که به وزارت کشور دستور اکید بدهند که وارد عمل شود، اگر وزارت کشور وارد عمل نشود مشکلات اصفهان بسیار زیاد می‌شود، اما فکر نمی‌کنم که آقای روحانی در قبال نامه‌ای که به ایشان زده می‌شود بی تفاوت باشند.

عابدی اضافه کرد:  ما از وزارت نیرو می‌خواهیم که در خصوص حفر چاه دست نگه دارد زیرا چنین اقداماتی  آدرس غلط دادن است و مشکلی را حل نمی‌کند.  

کد خبر 345274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.