فعالیت‌های آموزشی غیرحرفه ای مانع از قهرمان پروری شده است

تیران-رییس هییت شطرنج شهرستان تیران وکرون گفت: فعالیت‌های آموزشی غیرحرفه ای و غیرمنسجم مانع از قهرمان پروری در رشته شطرنج شده است.

حسین حسین زاده در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به قهرمان پروری در رشته شطرنج این شهرستان اظهارکرد: ارایه آموزش‌های تخصصی و برگزاری مسابقات فصلی می تواند فرصت خوبی برای رشد استعدادها در این شهرستان و کسب موفقیت‌های استانی و ملی باشد.

وی افزود: اما متأسفانه فعالیت‌های آموزشی غیرحرفه ای و غیرمنسجم مانع از قهرمان پروری در رشته شطرنج شده که این امر نیازمند تعامل سایر موسسات در برگزاری دوره های آموزشی با هیئت شطرج برای ارایه سرفصل های مشخص است.

رییس هیئت شطرنج شهرستان تیران وکرون با بیان اینکه آموزش این ورزش توسط مراکز اوقات فراغت سبب تداخل فعالیت‌ها در این حوزه می شود، تصریح کرد: عدم استفاده از نیروهای متخصص و توانمند در حوزه ورزشی و فعالیت‌های غیر تخصصی نه تنها مانع از پیشرفت استعدادها می شود، بلکه انگیزه‌ها را نیز از بین می برد.

وی فعالیت تخصصی و توجه به هیئت‌های ورزشی در ارایه برنامه‌های آموزشی را ضروری دانست و یادآورشد: لازم است متولیان نظارت بر فعالیت‌های آموزشی، ورزشی و اوقات فراغت، تخصص محوری را در ارایه برنامه های آموزشی مورد توجه قرار دهند.

حسین زاده با بیان این که بیشترین مخاطبان خانه‌های شطرنج را نوجوانان تشکیل داده‌اند، اضافه کرد: با راه اندازی خانه شطرنج در شهر تیران برنامه ریزی برای توسعه این ورزش فراهم شده و آمادگی توسعه این خانه‌ها در بخش های مختلف شهرستان با همکاری مسئولان محلی وجود دارد.

کد خبر 345178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.