طرح سبزراه‌ها شکست می خورد

یک کارشناس ارشد شهرسازی با بیان اینکه برای زیباسازی شهر بیشتر باید از منظرهای مصنوعی استفاده شود تا منظرهای طبیعی، گفت: با توجه به معضل کم آبی که اکنون با آن روبرو هستیم، تمام طرح های زیباسازی که اساس آن بر پایه درختکاری و سبزراه‌ها است، به طور حتم به شکست می انجامد.

امین همدانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر اصفهان زمانی بر پایه تفکر و دیدگاه "باغ شهر" پایه ریزی شده، اما اکنون با توجه به مسایل زیست محیطی که با آن روبرو هستیم باید دیدگاه‌مان را تغییر دهیم و به سمت طرح هایی همگام با حفظ محیط زیست پیش برویم.

وی با تاکید بر اینکه برای زیباسازی شهر بیشتر باید از منظرهای مصنوعی استفاده شود تا منظرهای طبیعی، تصریح کرد: اگر از المان‌های شهری و شاخص‌هایی که بیان کننده هویت شهر اصفهان باشد استفاده کنیم، تاثیر گذاری بیشتری دارد تا اینکه بخواهیم به مسایل زیست محیطی و ایجاد باغ راه ها بپردازیم.

این کارشناس ارشد شهرسازی با بیان اینکه در شهرسازی جدید باید تغییر نگرش صورت بگیرد، افزود: با توجه به معضل کم آبی که اکنون با آن روبرو هستیم تمام طرح هایی که اساس آن بر پایه درختکاری و سبزراه ها است، به طور حتم به شکست می انجامد مگر اینکه از درختانی استفاده کنیم که کمتر نیاز به آب دارند و در برابر خشکسالی مقاوم تر هستند.

همدانی با تاکید بر اینکه باید هویت شهر اصفهان را حتی در زمان خشکسالی نیز زنده نگه داریم، اظهار کرد: در حال حاضر از وجود زاینده رود بی بهره‌ایم پس لازم است با ایجاد برندهای جدید و نمادسازی خاطره انگیز، المان‌هایی ایجاد کنیم که در ذهن مردم ماندگار و نیز مخصوص شهر اصفهان باشد.

وی گفت: المان‌های به کار رفته در سطح شهر اصفهان به دلیل ویژگی تاریخی و هویتی که دارد باید با دیگر شهرها متمایز باشد، چرا که نمادی به صورت مد در کل ایران استفاده و پس از مدت کوتاهی به سرعت فراموش می شود.

این کارشناس ارشد شهرسازی با بیان اینکه در طراحی المان‌ها می توان از دانشگاهیان و افراد متخصص کمک گرفت، تصریح کرد: به طور مثال المان‌هایی که برای مسیرهای ورودی شهر طراحی می شود باید معرف شهر اصفهان باشد و حس دعوت کنندگی به شهر را در مردم القا کند.

کد خبر 344650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    0 0
    شهرداری اصفهان، چمن کاری را متوقف کند و بجای کاج و چنار بکارد.