معرفی مشاهیر مدفون در تخت فولاد در نمایشگاه قرآن

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت: امسال مجموعه تخت فولاد حضوری متفاوت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت دارد و به معرفی مشاهیر و خادمان قرآنی مدفون در این محل می‌پردازد.

سیدعلی معرک‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: سرزمین مقدس تخت فولاد همواره میعادگاه عاشقان درگاه الهی بوده است، از این رو معرفی مشاهیر و خادمان قرآنی مدفون در آن، در نمایشگاه قرآن که از روز پنجم تا یازدهم خرداد در محل برگزاری نمایشگاه‌های اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می‌شود، انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی استان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ آماده بازدید علاقمندان است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه در لیالی قدر ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌ای در این مجموعه برگزار می‌شود، افزود: در ویژه برنامه لیالی قدر گروه‌ها و نهادهای خودجوش مردمی در پنج تکیه از تخت فولاد، مراسم معنوی لیالی قدر را برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: در کنار ویژه برنامه لیالی قدر، رویدادهای جدید و خلاقانه از جمله تعزیه‌خوانی متناسب با ایام شهادت حضرت علی(ع) برگزار می‌شود.

معرک‌نژاد گفت: تخت فولاد اصفهان یکی از قطب‌های پنهان گردشگری اصفهان است که بیش از ۸۵۰ فقیه و مجتهد، ۱۲۰ نفر وعاظ و خطبا، ۵۵ نفر نویسنده و روزنامه نگار، ۱۲۰ هنرمند، ۷۵ دانشمند در زمینه‌های نجوم و ریاضی، ۲۰ نفر از حکما و فلاسفه، ۲۳۰ نفر شاعر و دیگر افراد ویژه و مشهور که همگی در بُعد ملی و بین‌المللی مشهور بوده‌اند، در این مجموعه مدفون هستند.

وی با بیان اینکه تخت فولاد اصفهان که به وادی السلام ثانی معروف است، یکی از آرامگاه‌های مهم جهان تشیّع به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: آثار هنری تخت فولاد، همچنین وجود تکایایی همچون تکیه خوانساری با شاهکار معماری دوران صفویه، تکیه بابارکن الدین از شاهکارهای دوره صفویه، تکیه میرفندرسکی و دیگر مجموعه آثار ارزشمند، تخت فولاد را به موزه‌ای روباز تبدیل کرده است.

کد خبر 344603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.