مردم زرین شهر از قطعی آب شرب گله‌مند هستند

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت:امروز نسبت به قطع آب شرب مردم در برخی محلات گلایه هایی وجود دارد که باید مورد توجه همه مسئولان امر قرار گیرید و نباید فراموش کرد حل برخی موضوعات مربوط به آب شرب نیازمند اتحاد و همدلی و نیازمند تشکیل ستاد بحران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: بیانات ارزشمند و مهم مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان  اتمام حجت  برای مسئولان ارشد کشور در خصوص مذاکره با اورپا بود.

وی افزود: تک تک بیانات و تذکرات ایشان باید سرلوحه و فصل الخطاب مسئولان کشور قرار گیرد چراکه هوشیاری وتیزبینی رهبری فرزانه و حکیم انقلاب همیشه راهکشای کشور بوده و بسیاری از توطئه های دشمان را خنثی کرده است.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیار فرموند: ما به هیچ وجه به غرب واورپا خوشبین نیستیم وبرای مواجه شدن با غرب وآمریکا نباید از خطوط قرمز واصلی خودمان کوتاه بیاییم چراکه در طول تاریخ از اعتماد به غربی ها کشور ما آسیب دیده است.

وی ادامه داد: معظم له تاکید فرمودند: نفس مذاکره بسیار خوب و پسندیده ومورد قبول کشور است اما باید به مسایلی که مورد مذاکره قرار می گیرد و تضمین های انجام آن از سوی غربی ها نیز بسیار دقت شود و مسایلی مهمی چون توان دفاعی، فرهنگ بومی، اقتدار و عزت ایران اسلامی به هیج وجهی قابل مذاکره نیست  ونخواهد بود.

باقریان اضافه کرد: در بسیاری از بحران هاو مشکلات باید به فرهنگ  غنی، جوانان غیور و منابع داخلی خودمان توجه کنیم و به جوانان کشور اعتماد کنیم و به آنها بها دهیم  چراکه جوانان هوشیار، پر تلاش و نخبه ایرانی همیشه در خط اول پیشرفت کشور حضور داشتند و اگر به آنها اعتماد شود ثمرات بسیار ارزشمندی را برای کشور رقم خواهند زد.

وی عنوان کرد: اقدمات اخیر سران کشور آمریکا، دستان پشت پرده و نیت های شوم استکبار را برای مردم دنیا نمایان کرد و بار دیگر همه متوجه شدند استکبار جهانی که در صدر آن آمریکا قرار دارد روزی با فلسطینی ها مذاکره کرد و در سازمان ملل متعهد شد که قدس از ان سرزمین فلسطین است و فلسطینی ها حق دارند در سرزمین خود و قدس به راحتی زندگی و تردد کنند.

امام جمعه زرین شهر گفت: آن ‌زمان برخی فلسطینی ها به هیمن حرف ها دلخوش بودند اما امروز همه‌ی آنها فهمیند که بازی خوردند و آمریکا نه تنها به تعهدات خود پایبند نبود بلکه در سکوت کامل مجامع بین المللی سفارت خود را به قدس انتقال می دهد و با این کار نیت شوم  خود را آشکار کردند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات ایران اسلامی همیشه این بوده که در پرتو رهبری حیکمانه امام راحل و مقام معظم رهبری  توطئه های غرب را رصد کرده و فریب ظاهر و دستان چدنی آنها را نمی خورد.

باقریان در ادامه خطبه ها با انتقاد از برخی تصمیمات اتخاذ شده در شهرستان لنجان، یاداور شد: مردم ما باید بدانند امام جمعه در هیچ یک از تصمیمات و کمسیون های شهرستان دخیل نیست و حتی مسئولان در برخی برنامه‌ها از ائمه جمعه مشورت هم نمی گیرند و امام جمعه تنها در چند کمسیون فرهنگی عضویت دارد و حتی در دیگر کمسیون ها هم دعوت نمی شود.

وی متذکر شد:مسئولان حتی در مسائل مهم شهرستان از ائمه جمعه مشورت نمی‌گیرد و اگر برخی موارد در نماز جمعه مطرح می‌شود به خاطر این است که مردم نظام را نظام اسلامی می دانند و برای همین است که دین و دین داری مورد توجه مردم است و به همین دلیل امام جمعه محل رجوع عموم مردم قرار دارد.

امام جمعه زرین شهر تاکید کرد: یکی از سخت ترین شغل ها همین شغل تریبون داری است و اگر ما مباحثی را در نماز جمعه مطرح می کنیم به خاطر مردم بوده و عدم اعلام  برخی موارد را ظلم به مردم می دانیم  و باید گفت اگر بحث آب را مطرح کردیم منظورمان این نبوده که به کجاها آب بدهند و کجا آب ندهند بلکه مباحث ما کلی و کلان است.

وی افزود: ما در مورد مدیریت آب بحث داریم چراکه امروز در استان  یک اراده خوبی تحقق یافته و از استاندار گرفته تا مجمع نمایندگان همه نسبت به  موضوع آب حساسیت دارند حتی در این خصوص ریسک های هم برای بارور کردن ابرها پذیرفته اند اما همواره ما تاکید کردیم که معیشت کشاورز، حفظ درختان موجود و آب شرب مردم  از خطوط قرمز ما بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

باقریان تصریح کرد: امروز نسبت به قطع آب شرب مردم در برخی محلات  گلایه هایی وجود دارد که باید مورد توجه همه مسئولان امر قرار گیرید و نباید فراموش کرد حل برخی موضوعات مربوط به آب شرب نیازمند اتحاد و همدلی و نیازمند تشکیل ستاد بحران است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت در خصوص مسایل آب فقط اداره آب مسئول نیست بلکه همه باید به میدان بیایند و این پذیرفته نیست که قطعی آب در برخی محلات در ایام رمضان مشکل برای مردم ایجاد کند، البته خود مردم هم باید با پیش بینی‌های لازم مانند نصب مخازن ذخیره آب  پیش بینی های لازم را می کردند.

امام جمعه زرین شهر اضافه کرد: اتاق بحران باید در این خصوص تشکیل شود و قبل از بحران و ایجاد دردسر برای مردم چاره اندیشی کنیم و در این چند روز نه تنها اطلاع رسانی قعطی  آب انجام نشده بلکه حتی مردم نمی دانستند از کجا آب شرب تهیه کنند.

وی عنوان کرد: در شهر باید نقاطی تعین شود تا در صورت قعطی اب مردم بتوانند از آنجا آب شرب مورد نیاز را تهیه کنند همچنین برخی ادارات کارهای خود را تعطیل کنند و به فکر آب شرب مردم ورفع مشکلات  آن باشند چراکه در برنامه ریزی های هیچ آینده نگری و مقابله با بحران وجود ندارد و این یک ضعف بزرگ وراهبردی است.

کد خبر 344587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.