۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
واکسینه شدن ۲۸۷ قلاده سگ در نطنز

نطنز- رییس شبکه دامپزشکی نطنز گفت:۲۸۷ قلاده سگ جهت مبارزه با بیماری هاری در سطح شهرستان واکسینه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، سید محمدمهدی نظام طاهری اظهار کرد: مبارزه با طرح تب برفکی با هدف پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی در صنعت دامپروری و حفظ منابع دامی انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون تب برفکی با مشارکت اداره دامپزشکی و بخش خصوصی اجرا شد، افزود: کاهش خسارت، کم کردن هزینه های دامداران و همچنین کاهش تلفات از مهم ترین اهدف اجرای این طرح بوده است.

رییس اداره دامپزشکی نطنز با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون تب برفکی به صورت رایگان اجرا می شود، از دامداران درخواست کرد: از نقل و انتقال دام تا دو هفته پس از واکسیناسیون پرهیز کنند.

وی افزود: تب شدید، تاول روی دهان و کاهش شدید تولیدات دام را از جمله بارزترین علائم بیماری تب برفکی است.

نظام طاهری با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۶ هزار و ۷۴۸ نوبت سر واکسیناسیون در شهرستان نطنز صورت پذیرفت، افزود: از این تعداد ۲۷ هزار و ۵۱ نوبت سر واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین و ۶۲ هزار و ۶۶۳ راس دام سبک بوده است.

رییس شبکه دامپزشکی نطنز گفت: در راستای پیشگیری از بیماری تب مالت نیز چهار هزار و ۱۷۳ راس گاو و گوساله و هشت هزار و۵۲۰ راس بره و بزغاله مورد واکسیناسیون قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از واکسیناسیون های انجام شده در دام سبک، واکسیناسیون آبله بوده که بر روی ۵۴ هزار و ۶۳ راس بز و گوسفند انجام شده است.

نظام طاهری خاطر نشان کرد: در جهت مبارزه با بیماری هاری هم ۲۸۷ قلاده سگ در سطح شهرستان مورد واکسیناسیون قرار گرفته است.

کد خبر 343579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    0 0
    این عمل موجب فرهنگ سازی نسبت به این موجودات بی گناه خدا میشه،ممنون از رئیس دامپزشکی نطنز،امیدوارم ادامه پیدا کنه این فرهنگ سازی