اجرای جشنواره مونولوگ در تالار هنر اصفهان

در ادامه همکاری تالار هنر و دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با آموزشگاه‌های تئاتر اصفهان، از ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه، جشنواره مونولوگ آموزشگاه اردیبهشت برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در این جشنواره، ۶ نمایش اجرا و داوری شد و در اختتامیه جشنواره نیز نمایش برگزیده با حمایت تالار هنر به اجرای عمومی رسید.

امید نیاز که مدیریت آموزشگاه اردیبهشت را بر عهده دارد، درباره جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره با رویکرد اجرای نمایش‌هایی در قالب مونولوگ و باهدف معرفی هنرجویانی که در آموزشگاه اردیبهشت موفق شده‌اند دوره‌های متعدد آموزشی را به پایان برسانند، با حمایت تالار هنر برگزار شد.

وی افزود: این آثار، سال گذشته با نظارت معلمان آموزشگاه همچون لیلا پرویزی و معین عشاقی، بازبینی و حدود ۸ اثر قابل‌قبول برای اجرا در نظر گرفته شد که همین آثار، امسال با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بدون ارائه تبلیغات میدانی و بیرونی در تالار هنر اجرا می‌شود.

این کارگردان تئاتر از استقبال چشمگیر از اجرای شب نخست جشنواره در تالار هنر خبر داد و اظهار کرد: در نخستین شب جشنواره، جا برای نشستن در فضای تالار هنر نبود.

کارگردان فیلم سینمایی «عزیز میلیون دلاری» از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره مونولوگ در روز ۱۷ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در این مراسم ۶ اثر که برگرفته از متون خارجی و ایرانی است، باهم رقابت کردند. داوری این آثار را نیز محمدرضا رهبری، لیلا پرویزی و معین عشاقی بر عهده داشتند. امیدواریم اثر برتر در میان این آثار به اداره ارشاد معرفی شود تا با اخذ مجوز به اجرای عموم دربیاید. همچنین دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان نیز برای اجرای اثر برگزیده این جشنواره در فضای این دانشگاه ابراز تمایل کرده است.

نیاز درباره شیوه اجرای نمایش مونولوگ نیز توضیح داد: «لوگ» به معنای «گفتگو» و «مونولوگ» به معنای «تک‌گویی» است. در این شیوه اجرا، یک بازیگر برشی از یک نمایشنامه را تک‌گویی می‌کند. این اجرا می‌تواند بین ۵ تا ۶۰ دقیقه باشد. همچنین فضای اجرا، شعاعی در حدود یک متر و نیم است و همین مسئله باعث می‌شود دکور صحنه به‌سرعت و با هزینه اندک آماده شود و تمرکز عوامل بیشتر بر بازی باشد.

این کارگردان، برگزاری جشنواره مونولوگ از سوی آموزشگاه اردیبهشت را آغازی برای برپایی این جشنواره در قالب استانی دانست و گفت: طبق صحبت‌هایی که با تالار هنر کرده‌ایم، امیدوارم بتوانیم در ماه‌های آینده، اولین دوره استانی این جشنواره را برگزار کنیم.

وی افزود: من حدود ۲۰ سال قبل در تالار مولوی دانشگاه تهران، نمایش مونولوگ اجرا کردم و همیشه این ایده در ذهنم بود تا هم‌زمان با ده‌ساله شدن آموزشگاه اردیبهشت، این طرح را ارائه کنم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هنرجویان موفقی از طریق آموزشگاه اردیبهشت به دنیای بازیگری معرفی‌شده‌اند و تازه‌ترین نمونه آن، محمد شعبان‌پور است که در جشنواره استندآپ کمدی که در ایام نوروز امسال از شبکه سه پخش شد، توانست رتبه اول را کسب کند. این هنرمند در جشنواره مونولوگ نیز اجرای نمایش کرد.

کد خبر 343330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.