۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
جریان خاموش بی آبی در فضای سبز اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: با توجه به حاکم شدن شرایط کم آبی و خشکسالی که دامنگیر کشور و شهر اصفهان شده، دغدغه آبیاری درختان کهنسال شهر را داریم.

حیدر قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: فضای سبز شهر اصفهان متفاوت از فضای سبز سایر کلانشهرها به آب زاینده رود وابسته است و این روزها به دنبال خشکی رودخانه، برای آبیاری فضای سبز با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه کمبود آب برای آبیاری فضای سبز شهر اصفهان یک جریان خاموش است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، اما تاثیر آن بر جامعه در بلند مدت خود را نشان خواهد داد، تصریح کرد: تنها امید نفس کشیدن شهر، فضای سبز آن است و اگر به این موضوع توجه نشود دچار یک مرگ فرسایشی خواهیم شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: باید همواره این موضوع را یادآوری کنیم که سال دشواری در عرصه مباحث آب و حفظ فضای سبز شهری خواهیم داشت، البته با همکاری، تعامل و رعایت اصول استفاده بهینه از منابع آب و منابع مالی می‌توان این شرایط را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه فضای سبز عامل تنفس سالم شهروندان است از این رو نباید اساس حیات شهر دچار مشکل شود، گفت: با توجه به حاکم شدن شرایط کم آبی و خشکسالی که دامنگیر کشور و شهر اصفهان شده، دغدغه آبیاری درختان کهنسال شهر را داریم.

قاسمی افزود: کارگران فضای سبز شهری که نقش موثری در آبیاری و استفاده بهینه از آب دارند باید هنگام آبیاری توجه بیشتری داشته باشند تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه استفاده از گونه‌های مقاوم به شرایط کم آبی و خشکی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: پساب نباید آب غیرمتعارف تلقی شود بلکه باید به آن به‌عنوان آب متعارف، قابل اصلاح و انتقال به شبکه آبیاری فضای سبز نگاه کنیم.

کد خبر 343080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.