برای فوتبال میلیاردی هزینه می‌شود اما صنعت سنگ نه!/ رتبه چهارم ایران در تولید سنگ دنیا

رییس انجمن صنفی کارفرمایان سنگبری استان اصفهان گفت: ایران رتبه چهارم تولید سنگ را دارد اما هزینه ای برای ارتقا این صنعت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا احمدی در سومین همایش فعالان صنعت سنگ که صبح امروز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد اظهارکرد: ایران بعد از چین، هند و ایتالیا چهارمین رتبه در تولید سنگ خام را دارد اما در جایگاه صادرات چهاردهمین هستیم و سهم کشور ما از بازار ملل زیر ۱.۵ درصد است.

وی افزود: وزارت ورزش برای تیم ملی میلیاردها تومان هزینه می‌کند اما متأسفانه برای صنعت سنگ حاضر نیستند هزینه‌ای کنند، این کشور سرشار از منابع خدادای است و نباید بگذاریم این منابع حیف و میل شود.

همچنین، محمود خوروش رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: یکی از کارکردهای مهم فعالیت معادن، صادرات است که می‌تواند جایگاه مفیدی در اقتصاد داشته باشد اما متأسفانه به دلیل عدم توجه و به روز نشدن بسیاری از صنایع معدنی در چهاردهمین رتبه تولید سنگ قرار گرفته‌ایم.

 وی با مثبت خواندن اقدام دولت در تک نرخی کردن ارز ادامه داد: با تک نرخی شدن ارز، متقاضی برای ارز آزاد نیست و تداوم این روند از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری می‌کند.

در ادامه سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به تشکیل "کلینیک صنعت" اظهار کرد: در کشور به خصوص در استان اصفهان صنایع دستی بسیاری وجود دارد اما متأسفانه این هنر ها رو به فراموشی رفته است.

وی دلیل این موضوع را ناشی از عدم آموزش های "استاد شاگردی" دانست و افزود: با توجه به لزوم چنین آموزشی به همت همکارانمان در خانه صنعت و معدن با مجموعه دانشگاه اقدام به تاسیس کلینیک صنعت کردیم.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به خرید سهام نمایشگاه بین المللی اصفهان اضافه کرد: ۳۳درصد سهم نمایشگاه اصفهان را خریداری کرده‌ایم تا این پروژه به زودی به سرانجام برسد. اصفهان پتانسیل های بسیار خوبی دارد و در نمایشگاه اصفهان سرمایه گذاری های بسیار خوبی شده است. باید به بخش خصوصی کمک کنیم تا بتوانیم به نتایج خوب اقتصادی دست یابیم.

کد خبر 342826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.