برگزاری دوره‌های آموزشی آتش‌نشان داوطلب

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: به منظور افزایش آگاهی، دانش و فرهنگ ایمنی در سطح خانواده‌ها، همچنین خود امدادی افراد در هنگام وقوع حوادث و افزایش توان عملیاتی، دوره آموزشی آتش‌نشانان داوطلب در برنامه‌ کاری سازمان قرار دارد.

بهزاد بزرگزاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: این دوره‌ها هر ماه در ایستگاه‌های شماره هفت واقع در پارک لاله و شماره سه واقع در خیابان حکیم‌نظامی برگزار می‌شود و البته با توجه به تقاضاهای مردمی امکان برگزاری این دوره‌ها در سایر ایستگاه‌های سازمان نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دوره‌های آتش نشانان داوطلب، افراد بالای ۱۵ سال می‌توانند شرکت کنند، افزود: در هر ماه دو تا سه دوره چهار روزه آتش نشان داوطلب از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۱۳ برگزار و در پایان به شرکت‌کنندگان «گواهی نامه آتش نشان داوطلب» ارایه می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: در این دوره‎ها، دروس تکنولوژی حریق، اطفاء حریق با خاموش‌کننده آتش نشانی، آشنایی با لوله‌های پمپ، دستگاه‌های تنفسی، انواع گره‌ها، دستگاه‌های نجات، کارتر و اسپرایدر، بالشتک‌های بادی، کمک‌های اولیه پزشکی آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این سازمان به منظور افزایش آگاهی، دانش و فرهنگ ایمنی در سطح خانواده‌ها، همچنین خود امدادی افراد در هنگام وقوع حوادث و افزایش توان عملیاتی، دوره آموزش آتش‌نشانان داوطلب را در برنامه‌های کاری خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: تاکنون در دوره‌های آتش نشانان پدران و مادران بالای ۷۰سال نیز شرکت کرده و تمام مراحل این دورهها از جمله مراحل عملی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

بزرگزاد تاکید کرد: متقاضیان می‌توانند برای شرکت در کلاس‌های آموزشی به سایت آتش نشانی مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۲۶۴۷۶۲۰ الی ۲۶ تماس حاصل و ثبت نام کنند.

کد خبر 342601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.