خروج از "ان.پی.تی" گزینه‌ای در شرایط خروج آمریکا از برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فروپاشی نظام برجام هیچگاه از طرف ایران رخ نخواهد داد لذا هزینه شکست در برجام بر عهده آمریکا خواهد بود.

به گزارش ایمنا، مرتضی صفاری نطنزی در رابطه با ۳ انتخاب جمهوری اسلامی ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، گفت: گزینه های مقابله ای روی میز برجام برای ایران حتما متناسب با شدت رفتار آمریکا خواهد بود.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این بین باید یادآور شد که فروپاشی نظام برجام هیچگاه از طرف ایران رخ نخواهد داد، لذا هزینه شکست در برجام بر عهده آمریکا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خروج ایالات متحده از توافقنامه برجام مساوی با ترک برجام از طرف کشورمان خواهد بود، ادامه داد: نباید اجازه دهیم منافع ایران اسلامی به خطر بیفتند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در صورت هر نوع رفتار نادرست آمریکا در خصوص برجام، کشورمان می تواند طبق مقررات مشخص شده توسط ۱+۵ اقدام به شکایت علیه ایالات متحده کند، تصریح کرد: بر این اساس وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که ایران تاکنون یازده شکایت را نزد موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  که ریاست این کمیسیون را بر عهده دارد، مطرح کرده است. هدف از این رویه این است که آمریکا به توافق پایبند باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع خروج از معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای توسط کشورمان، خاطرنشان کرد: در این راستا باید گفت که خروج از "ان.پی.تی" آخرین گزینه ایران محسوب می شود اما می توان اقدامات دیگری نیز در رابطه با رفتار آمریکا انجام داد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 342540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.