شهرستان لنجان به سمت خودکفایی تولید فرو منگنز حرکت می کند

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: قطعا با مشارکت بخش خصوصی، بهره مندی از دانش فنی و نیروی متخصص ایرانی و همکاری کارخانه ذوب آهن در فراهم کردن تجهیزات و مکان توسعه شرکت فرو الیاژ اکسین می توانیم در تولید فرو منگنز خودکفا شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در حاشیه دیدار از فعالیت شرکت فرو الیاژ اکسین توجه به فناوری های نوین را نیاز اصلی شهرستان لنجان در زمینه ایجاد اشتغال دانست و اظهار کرد: در گذشته یکی از سیاست‌های در حوزه توسعه و ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ همچون صنایع فولادسازی و ... بود که این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری سنگینی بودند و با توجه به جذب نیروی کار خود حتی بصورت مازاد امروز دیگر درمان کننده مسئله اشتغال ما نیستند.

وی افزود: امروز باید سیاست های کاری را در حوزه ایجاد اشتغال تغییر داد و به سمت توسعه صنایع کوچک، متوسط و خرد حرکت کرد صنایعی که توان ساخت و تولید محصولاتی را دارند که جدای مصرف آن محصولات در کشور توان صادرات‌ این محصولات نیز وجود داشته باشد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: طبق گزارشات ارایه شده توسط مدیر عامل شرکت فرو الیاژ اکسین مشخص شد امروز واردات فروآلیاژهایی که شرایط آسان داخل شدن عنصر با عناصر مورد نظر به فولاد یا چدن را فراهم می‌کنند بیشتر از تولید این محصول در کشور است و این فروآلیاژها نیز در صنعت فولاد مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه با توسعه شرکت فرو الیاژ اکسین می توان نیاز کارخانه‌های‌ فولادسازی کشور را تأمین کرد، ادامه داد: فروآلیاژها در صنایع مختلف کاربردهای متفاوتی دارند و برخی تولیدات با ترکیبات فرو ترکیب می‌شوند که این تولیدات می‌توانند با خود ارزش‌افزوده بالایی ایجاد کنند.

صفرخانلو گفت: احساس می شود یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که حوزه فروآلیاژها همچون فرو منگنز با آن روبه‌رو بوده، این است که سرمایه‌گذاری لازم روی این بخش انجام نشده و با توجه به استقبال بخش خصوصی در خصوص سرمایه‌گذاری در این حوزه تلاش خواهیم کرد موانع موجود را با همدلی مرتفع سازیم.

وی اضافه کرد: قطعا با مشارکت بخش خصوصی، بهره مندی از دانش فنی و نیروی متخصص ایرانی و همکاری کارخانه ذوب آهن در فراهم کردن تجهیزات و مکان توسعه شرکت فرو الیاژ اکسین می توانیم در تولید فرو منگنز خودکفا شویم.

فرماندار شهرستان لنجان عنوان کرد: قطعا با توسعه چنین صنایع و ظرفیت هایی در شهرستان لنجان می توان در کنار ایجاد فرصت های شغلی به صورت مستقیم و غیر مسقیم در تحقق شعار سال نیز که همان حمایت از کالای داخلی است حرکت کرد و زمینه لازم در خصوص تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی را در این شهرستان رقم زد.

وی  با بیان اینکه ارزش افزوده فرومنگز به دلیل استراتژی و کم بودن آن در کشور، بسیار مفید و قابل توجیه است، خاطرنشان کرد: همانگونه که مطرح شد ‌نیاز صنایع فولاد به فرومنگنز که ماده اولیه تولید فولاد است در حال حاضر سالانه بیش از ۱۲۰هزار تن در استان می باشد که تولید آن در کشور کمتر از میزان نیاز است و حجم قابل توجهی از این محصول از خارج مرزها وارد می شود و قطعا حرکت در مسیر خودکفایی تولید این محصول در شهرستان لنجان بسیار ارزشمند است.

کد خبر 342427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.