ظرفیت تولید و تأمین نیاز فرومنگنز در کشور وجود دارد

لنجان-مدیرعامل شرکت فرو آلیاژ اکسین گفت:امروز به دلیل مصرف فرومنگنز در حال واردات این محصول هستیم در حالی که دانش این صنعت را ما خود در اختیار داریم و تنها می توان با وارد کردن مواد اولیه این محصول را در اختیار مجموعه های فولادسازی و... قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، امیر خردهوش در حاشیه دیدار فرماندار شهرستان لنجان از فعالیت شرکت فرو الیاژ اکسین اظهار کرد: شرکت فرو آلیاژ اکسین از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را در زمینه تولید فرو منگنز پرکربن و فرو سیلیکو منگنز در منطقه صنعتی کارخانه ذوب آهن آغاز کرد و توانستیم با بهره گیری از کوره قوس الکتریکی با ظرفیت ۶ هزار تن در سال و با اتکا به دانش فنی متخصصان کارآمد داخلی و همچنین مجهز بودن به آزمایشگاه کنترل کیفیت توانسته است با تولید محصولات مرغوب و قابل رقابت با نمونه های خارجی سهم بسزایی از بازار داخل را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه کار تولیدی کار مقدس و بسیار ارزشمند است، افزود: جهاد مقدس امروز، ایجاد اشتغال است و ما در تلاش هستیم ضمن حفظ اشتغال موجود بتوانیم با افزایش ظرفیت تولید اشتغالزایی کنیم هرچند طی سالهای اخیر این مجموعه با مشکلات متعددی روبه رو بود اما تلاش بسیاری شد تا طی ۱۰ سال گذشته این صنعت پابرجا بماند.

مدیرعامل شرکت فرو آلیاژ اکسین تصریح کرد: طی ۱۰ سال گذشته مشکلات بسیاری پیش روی ما قرار داشت اما با همت همه کارکنان این مجموعه و کار شبانه روزی توانسیتم موفقیت هایی را به دست بیاوریم و امروز بالغ بر ۷۰ نفر در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ما در شرایط اقتصادی سخت امروز نیز جا نزده ایم و حتی طرح توسعه نیز داریم و تنها نیازمند نگاه ویژه مسئولان و کمک آنها هستیم چراکه بستر لازم توسعه این صنعت نیز همچون جانمایی، خرید دستگاه ها و... مهیا شده است.

خردهوش اضافه کرد: توسعه این مجموعه با شرایط امروز مشکلات خاص خود را دارد و بزرگترین مشکل ما برای توسعه موقعیت فعلی مکانی ما بوده که بصورت استیجاری است و بر همین اساس لازم است با توجه به نیاز کارخانه ذوب آهن به محصولات این مجموعه مسئولان نگاه حمایتی خود را نسبت به ما افزایش دهند.

وی عنوان کرد: امروز ما شاهد حجم بالایی از سفارشات هستیم و بر همین اساس شرکت در نظر دارد با ساخت کوره دوم ظرفیت تولید خود را به حدود ۲/۵ برابر ظرفیت فعلی برساند و سیاست مدیران شرکت براین است که در زمینه تامین مواد اولیه خود از منابع داخل و خارج از کشور با بکار گیری مهندسین و متخصصین کارآمد داخلی به شناسایی و فعال سازی این منابع بپردازند.

مدیرعامل شرکت فرو آلیاژ اکسین خاطرنشان کرد: ما به منظور بالا بردن سطح کیفی محصولات خود، کلیه مواد اولیه ورودی و محصولات تولیدی را بصورت روزانه در آزمایشگاه مورد سنجش و آنالیز قرار می دهیم و بیلان جرم شارژ ورودی بر این اساس اعلام می شود تا بتوانیم محصولی مرغوب و قابل رقابت با نمونه های را خارجی تولید و به بازار عرضه کنیم.

وی یاداور شد: قطعا با توجه به شرایط حاکم بخش خصوصی توان سرمایه گذاری را در حوزه تولید محصولات مختلف دارد و ما نیز این امکان را در اختیار داریم تا مکان فعلی را که حدود ۵۰ هزار متر است خریداری کرده و طرح توسعه و بهینه سازی مجموعه اکسین را اجرایی کنیم.

خردهوش افزود: ما می توانیم با استفاده از دانش فنی، مهندسی ساخت و اجرا طرح توسعه این مجموعه را انجام دهیم و این مجموعه را توسعه داده و ایجاد اشتغال را رقم بزنیم و باید توجه داشت تمام این دانش ها توسط نیروهای داخلی انجام خواهد گرفت و می توانیم نیروی کار مورد نیاز را از شهرستان لنجان جذب کرده و قطعات ساخت را نیز در زرین شهر فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه کشور در تولید فرومنگنز فقیر است، تصریح کرد: امروز به دلیل مصرف فرومنگنز در حال واردات این محصول هستیم در حالی که دانش این صنعت را ما خود در اختیار داریم و تنها می توان با وارد کردن مواد اولیه این محصول را در اختیار مجموعه های فولادسازی و... قرار داد و نه تنها ایجاد اشتغال داشت بلکه با قیمت کمتر این محصول را تهیه و عرضه کرد.

مدیرعامل شرکت فرو آلیاژ اکسین گفت: مصرف فرو منگنز در استان اصفهان بالای صد هزار تن است بنابراین وقتی می توان این محصول را در این استان تهیه کرد به خارج از مرزها نگاه داشت و چرا این شرایط فراهم نشود که میزان تولید این محصول در داخل کشور افزایش یابد.

کد خبر 342426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.