۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
طعم تلخ فرار از سقوط

دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و سپاهان با پیروزی ۳ بر ۲ آبی‌های خوزستان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا- در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و سپاهان برگزار شد که شرح آن در ادامه می آید 

ورزشگاه: غدیر اهواز

تماشاگر: کمتر از هزار نفر

اخطار: مهرداد محمدی (دقیقه ۶۸) و جلال علیمحمدی (دقیقه ۹۰+۵) از سپاهان

گل: حکیم نصاری (دقیقه ۳۶) و یونس دلفی (دقایق ۴۹ و ۶۲) برای استقلال خوزستان؛ مهرداد محمدی (دقیقه ۶) و ساسان انصاری (دقیقه ۶۴) برای سپاهان

استقلال خوزستان: وحید شیخ ویسی، موسی کولیبالی، حکیم نصاری، فرید بهزادی کریمی، سلمان بحرانی، کلودیو مارینی (۸۷- عقیل کعبی)، علیرضا دغاغله، علیرضا زندوی (۷۶- محمد شریفی)، ابوالفضل علائی، یونس دلفی و عادل کلاه کج (۶۷- میثم دورقی)

سرمربی: عبدالله ویسی

سپاهان: ابراهیم ‌عالمه، عارف غلامی، سعید ‌آقایی (۷۸- رضا دهقانی)، حسن ‌جعفری، عزت‌الله ‌پورقاز، علی‌کریمی، جلال‌علی‌محمدی، میلادسرلک (۵۳- حامد بحیرایی)، مهرداد محمدی، رضا میرزایی (۶۳- مسعود حسن زاده) و ساسان ‌انصاری

سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده

داور: محمدحسین زاهدی فرد، جلیل شعرانی، علی دودانگه و علیرضا حیدرپناه

شرح بازی:

هرچند دو تیم تا حدود زیادی خیالشان بابت بقا در لیگ برتر راحت شده بود اما این دیدار علاوه بر حساسیت‌های جدولی به لحاظ نزدیکی امتیازات دو تیم به دلیل حواشی بازی رفت نیز تا حدودی حیثیتی شده بود و عبدالله ویسی قصد داشت با پیروزی در این دیدار اتفاقات بازی رفت را جبران کند.

بازی اما با برتری سپاهان آغاز شد و در دقیقه ۶ این مهرداد محمدی بود که روی یک ضد حمله اولین گل فصل خود را به ثمر رساند تا سپاهان خیلی زود در خانه حریف پیش بیفتد.

در فصول اخیر برگرداندن نتیجه از شکست به پیروزی برابر سپاهان یکی از مشکل‌ترین اتفاقات ممکن در طول لیگ به شمار می‌رفت اما در این فصل حتی استقلال خوزستان نیز توانست برابر سپاهان کامبک بزند و با فشاری که روی دروازه سپاهان آورد گل سپاهان را با ۳ گل پاسخ داد.

سپاهان که بلافاصله پس از گل سوم استقلال خوزستان، گل دوم را به ثمر رساند برای بازگرداندن نتیجه دلخوش به ارسال‌های بلند و پرتاب‌های اوت بود که اکثر آنها را موسی کولیبالی برگشت داد تا نتیجه ۳ بر ۲ نتیجه پایانی این دیدار باشد.

سپاهان با این شکست در بدترین فصل خود در تاریخ لیگ برتر به رتبه چهاردهم سقوط کرد تا با ثبت بدترین رتبه خود در همه ادوار لیگ فاصله‌ای نداشته باشد.

با توجه به شکست نفت تهران در بازی همزمان، بقای دو تیم در لیگ برتر قطعی شد.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۶- سپاهان)- در یک ضد حمله توپ در سمت چپ محوطه جریمه استقلال خوزستان به رضا میرزایی رسید تا او با استفاده از سرعت خود با پاسی عرضی دروازه خالی را برای مهرداد محمدی فراهم کند و گل اول بازی به ثمر برسد.

۱-۱ (دقیقه ۳۶- استقلال خوزستان)- اشتباه آقایی در دفع توپ موقعیت را برای دلفی ساخت تا او با پشت سر گذاشتن پورقاز و پاس کات بک موقعیت را برای نصاری بسازد تا او با یک ضربه مطمئن جلوی دروازه سپاهان گل تساوی بازی به ثمر برساند.

۱-۲ (دقیقه ۴۹- استقلال خوزستان)- ارسال از سمت راست پشت سعید آقایی به دلفی رسید تا با ضربه‌ای محکم دروازه سپاهان را باز کند.

۱-۳ (دقیقه ۶۲- استقلال خوزستان)- روی یک ارسال از میانه‌های میدان در میان بی نظمی مدافعان سپاهان توپ در محوطه جریمه به دلفی رسید تا او بدون مکث ضربه را بزند و گل سوم استقلال خوزستان به ثمر برسد.

۲-۳ (دقیقه ۶۴- سپاهان)- ساسان انصاری پشت محوطه جریمه استقلال خوزستان صاحب توپ شد و با شوت پای چپ اختلاف را به حداقل رساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۷۰- با یک پاس در عمق علیمحمدی صاحب موقعیت خوب درون محوطه جریمه شد که ضربه او را وحید شیخ ویسی برگشت داد.

اتفاق ویژه:

این اولین پیروزی استقلال خوزستان برابر سپاهان در تاریخ لیگ برتر بود. در ۹ بازی قبلی ۶ بار سپاهان پیروز شده بود.

بهترین بازیکن:

یونس دلفی با یک پاس گل و دو گل بدون شک بهترین بازیکن میدان بود.

کد خبر 342114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.