قهرمان در اصفهان زانو زد/آسیا و نایب قهرمانی در یک قدمی ذوب‌آهن

تیم فوتبال ذوب‌آهن با کسب یک برد دیرهنگام در مقابل پرسپولیس به رتبه دوم جدول لیگ صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران ذوب آهن و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که شرح این بازی در ادامه می آید:

ذوب‌آهن دو _ پرسپولیس یک

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: ۱۱هزارنفر

گل‌ها: میلاد فخرالدینی دقیقه ۷۰، کی روش استنلی دقیقه۸۸ برای ذوب‌آهن،  علی علیپور دقیقه ۴۷ برای پرسپولیس

اخطار:  سید محمد ستاری، سید محمدرضا حسینی از ذوب‌آهن، محمد انصاری از پرسپولیس

اخراج:

کادر داوری:حسین زرگر            

 کمک‌ها:  آرمان اسعدی، حسن انتظاری

ترکیب تیم ذوب‌آهن: رشید مظاهری، میلاد فخرالدینی، خالد شفیعی، محمد نژاد مهدی، محمد ستاری(۴۸-قاسم حدادی فر)، حمید بوحمدان، گئورگ ولسیانی، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی(۷۸-وحید محمدزاده)، بختیار رحمانی(۶۵-محمدرضا عباسی) و کی‌روش استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، حسین ماهینی، وحید امیری، احمد نورالهی(۷۵-فرشاد احمدزاده)، سیامک نعمتی(۸۵-شایان مصلح) و علی علیپور(۷۰-گادوین منشا)

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

شرح بازی:

ذوب‌اهن به عنوان یکی از مدعیان کسب عنوان دومی در جدول لیگ میزبان پرسپولیس تیم از پیش قهرمان شده بود تا با گرفتن ۳ امتیاز این مسابقه خودش را به جایگاه دوم جدول برساند. شکست پرگل ذوب‌آهن در بازی رفت هم انگیزه بازیکنان این تیم را برای پیروزی در این بازی زیاد کرده بود. بازی در نیمه اول آنچنان جذاب نبود و دو تیم نتوانستند برتری خودشان را به حریف دیکته کنند.

جنگ هافبک‌ها باعث شد توپ بیشتر در میانه میدان در جریان باشد و به جز یکی دو صحنه دروازه‌ها آنچنان تهدید نشد. با شروع نیمه دوم شرایط تا حدودی عوض شد و گل علی‌پور روند بازی را تغییر داد . ذوب‌آهن بعد از دریافت گل حملات خودش را بر روی دروازه حریف افزایش داد تا سرانجام توانست توسط فخرالدینی به گل رسید و بازی را به تساوی کشاند.

در ادامه باز هم ذوب‌آهن نمایش بهتری نسبت به حریف خودش داشت و با استفاده از همان تاکتیک همیشگی که استفاده از توپهای بلند و ضربات ایستگاهی بود فشار خودش را بر روی دروازه پرسپولیس افزایش داد تا اینکه در دقیقه ۸۷ کی روش استنلی توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند و ذوب اهن را به یک برد بزرگ برساند.

شرح گل‌ها

گل اول پرسپولیس دقیقه۴۷- علی علی پور مهاجم پرسپولیس در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک ضربه محکم توپ را به گنج بالای دروازه ذوب‌آهن کوبید.

گل اول ذوب آهن دقیقه ۷۰- سانتر حسینی از جناح راست به روی تیر اول ارسال شد و میلاد فخرالدینی با یک ضربه محکم توپ را به دستان بیرانوند زد تا توپ وارد دروازه پرسپولیس شود.

گل دوم ذوب آهن دقیقه ۸۸- کرنر حسینی از چپ به روی تیر اول ارسال شد تا کی روش استنلی با یک چرخش سر زیبا توپ را به زاویه مخالف دروازه پرسپولیس بفرستد.

دقایق حساس

دقیقه۴-سانتر مواج محمد انصاری به طرز خطرناکی روی تور دروازه رشید مظاهری فرود آمد.

دقیقه۱۱-نفوذ انصاری از چپ و سانتر او به پشت محوطه شش قدم قبل از اینکه به علی پور برسد یا ضربه سر شفیعی راهی کرنر شد.

دقیقه۱۴-پاس تبریزی در مقابل دروازه یک موقعیت مناسب نصیب کی‌روش کرد ولی بیرانوند با خروجی به موقع ضربه کی‌روش را برگشت داد.

دقیقه۴۸- سانتر حسینی به طرز خطرناکی از مقابل همه بازیکنان گذشت و به بیرون رفت.

دقیقه۵۵-شوت نورالهی از پشت محوطه جریمه با دفع ناقص رشید مظاهری همراه شد.

دقیقه۵۷-سانتر بختیار با ضربه سر عجیب خالد شفیعی به  زمین برگشت.

دقیقه۷۲-شوت پای چپ منشا از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

امیر قلعه‌نویی بعد از سال‌ها موفق شد به عنوان سرمربی در مقابل پرسپولیس به پیروزی برسد.

بهترین بازیکن

میلاد فخرالدینی و کی روش استنلی از تیم ذوب‌آهن و محمد انصاری از پرسپولیس نسبت به بقیه بازیکنان نمایش بهتری داشتند.

کد خبر 342113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.