خطوط ویژه و تندرو اتوبوس های شهری در اولویت قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن قدردانی از اقدامات مدیریت شرکت اتوبوسرانی گفت: از مدیریت این مجموعه تقاضا دارم خطوط اتوبوس شهری را در تمامی خطوط ویژه و تندرو با توجه به بهره برداری از خط یک مترو در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک اعیاد رجب و شعبان اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه روز جهانی کارگر قرار داریم این روز را به تمامی تلاشگران چرخه صنعت، تولید، خدمات و کشاورزی در سال حمایت از کالای ایرانی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه براساس مشاهدات و گزارشات موجود و نظرات گردشگران داخلی و خارجی، اصفهان از نظر آراستگی و نظافت در کشور و حتی در بین بسیاری از شهرهای جهان زبانزد خاص و عام است، گفت: با وجود تمامی تنگناهای موجود به خصوص مشکلات مربوط به کمبود آب و وضعیت فضای سبز می‌توان گفت که در شرایط مطلوبی قرار داریم که این مسأله بیانگر تعامل مسئولان با مردم و تعالی فرهنگ شهروندی در اصفهان است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه علی‌رغم هزینه‌های انجام شده طی پنج سال اخیر در شرکت اتوبوسرانی افزایش مسافران با اعتبار صرف شده در این سازمان هم خوانی ندارد، افزود: این در حالی است که  در کشورهای پیشرفته، توسعه یافته و در حال توسعه تا حد امکان حمل و نقل مسافر درون شهری از طریق اتوبوسرانی، حمل و نقل ریلی و سایر وسایل نقلیه عمومی انجام می‌شود.

خطوط اتوبوس شهری در خطوط ویژه و تندرو در اولویت قرار گیرد

وی اظهار کرد: سیستم مناسب سرمایشی و گرمایشی و امکان تبادل اطلاعات دیجیتالی باید در این ایستگاه‌ها فراهم شود که این امر باید با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری محقق شود.

برشان با اشاره به عمر ۵۰ ساله استفاده از اتوبوس های شهری در ایران و اصفهان گفت: زمان آن رسیده  که از تمامی امکانات نرم افزاری استفاده کرده و زمان رسیدن اتوبوس‌های شهری به مبدأ و مقصد مشخص شده و از اتلاف وقت افراد جلوگیری شود تا به شکلی مطلوب‌تر از این وسایل نقیله عمومی استفاده شود.

وی ضمن قدردانی از اقدامات مدیریت شرکت اتوبوسرانی تاکید کرد: از مدیریت این مجموعه تقاضا دارم خطوط اتوبوس شهری را در تمامی خطوط ویژه و تندرو با توجه به بهره برداری از خط یک مترو در اولویت قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از همسو نبودن سیاست‌های کلان و قوانین حمایتی در راستای ارتقای وسایل حمل و نقل عمومی و عدم استفاده وسایل نقلیه شخصی خبر داد و گفت: حمایت از حمل و نقل عمومی در ایران همگام و همسو با سایر نقاط جهان نبوده و متأسفانه شرکت های اتوبوسرانی نیز به دلیل نداشتن سیستم مکانیزه حمل ونقل قادر به ارائه خدمات متناسب با مسافت نیستند.

لزوم ایجاد تسهیلات برای تشویق شهروندان به حمل ونقل عمومی

وی با تاکیدبر اینکه باید فرایند تخفیف و تسهیلات مناسب با قابلیت بهره‌برداری، تدوین و تعریف کارت بلیط روزانه، هفتگی، ماهیانه، فصلی، دانش آموزی، دانشجویی و نهادهای حمایتی از طریق سیستم مکانیزه انجام شود، گفت: اجرایی شدن این موارد می‌تواند عامل موثری برای تشویق، ترغیب و هدایت شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشد.

برشان تصریح کرد: با این راهکار می‌توان راندمان کمی مسافران را افزایش داد و ظرفیت‌های خالی در ساعات غیر پیک که خود عامل کاهش آلاینده‌های زیست محیطی است را پر کرد و در نهایت درآمدهای اتوبوسرانی را افزایش داد.

وی افزود: از شهردار اصفهان به عنوان رییس هیئت مدیره و مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان می‌خواهم در روند رفع موانع و اجرایی شدن سیستم حمل و نقل مکانیزه با تصدی گری شرکت واحد اتوبوسرانی به عنوان بهره‌بردار اصلی هرچه سریع‌تر تلاش کند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان کارفرمای بزرگی است که در سطح شهر  فعالیت می‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه کارگران خدوم مدیریت شهری منادیان نظافت و شادابی وحمل و نقل شهرمان هستند از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و تمامی مراکز اطلاع رسانی می‌خواهم  اقدامات مناسب را برای اطلاع رسانی برنامه‌های بزرگداشت هفته کار و کارگر با توجه به همزمانی این برنامه ها با هفته نکوداشت اصفهان، هفته معلم و روز شوراها انجام دهد.

کد خبر 342084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.