نظام ارزیابی عملکرد،  بهره‌وری را در شهرداری اصفهان ارتقا می‌دهد

کارشناس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان که مسئولیت اداره شهر اصفهان را بر عهده دارد در راستای ارتقاء بهره‌وری در برنامه اصفهان۱۴۰۰، پروژه‌ها و اقدامات تحول را تعریف کرده که از این میان می‌توان به تهیه، تدوین و پیاده‌سازی نظام مدیریت و ارزیابی عملکرد اشاره کرد.

فروغ آهنگری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین اهداف در هر سازمان، ارتقاء سطح بهره‌وری آن است که شهرداری‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، تأکید قوانین موجود از جمله قوانین برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم بر ارتقاء بهره‌وری و همچنین در نظر گرفته شدن یکی از بندهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی پیرامون این موضوع اهمیت آن را دو چندان می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری اصفهان پنجمین برنامه پنج ساله شهر اصفهان «برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۰» که در آن تلاش شده با تدوین اهداف و راهبردهایی مشخص، اقدامات شهرداری را به گونه‌ای سازماندهی کند که موجب هماهنگی، همسویی و هم‌افزایی در مدیریت شهر شود، ملاک عمل قرار داده است.

کارشناس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این برنامه در میان چهار هدف کلان تعریف شده، هدف کلان «افزایش بهره­‌وری در مدیریت منابع و سرمایه­‌های سازمانی» جای دارد، گفت: هدف کلان افزایش بهره‌­وری در مدیریت منابع و سرمایه­‌های سازمانی حاکی از نگاه ویژه شهرداری اصفهان بر ارتقاء بهره‌وری است.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان در این هدف با تمرکز ویژه بر انواع سرمایه‌های سازمانی، توانمندسازی و ارتقاء شایستگی‌ها و استعدادهای منابع انسانی، افزایش بهره‌برداری بهینه از دارایی‌های مشهود و نامشهود، اعتلاء سطح دانش و فرهنگ سازمانی، بهبود فرآیندهای کلیدی سازمانی، تقویت ارتباط‌های شبکه‌ای با ذی‌نفعان را به طور ویژه مدنظر قرار داده است.

آهنگری با بیان اینکه از میان ۲۳ هدف خرد تعریف شده برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۰ نیز بهره وری مورد تأکید قرار گرفته است، اظهارکرد: برای مثال در این خصوص می‌توان به هدف «مدیریت و توسعه هوشمند فضای سبز» اشاره کرد که در آن برای هوشمندسازی مدیریت فضای سبز و کاهش قیمت تمام شده در نگهداری فضای سبز برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان که مسئولیت اداره شهر اصفهان را بر عهده دارد در راستای ارتقاء بهره‌وری در برنامه اصفهان۱۴۰۰، پروژه‌ها و اقدامات تحول را تعریف کرده که از این میان می‌توان به تهیه، تدوین و پیاده‌سازی نظام مدیریت و ارزیابی عملکرد اشاره کرد تا به این ترتیب زمینه‌سازی استقرار نظام مدیریت و ارزیابی عملکرد در سطوح پیامدها، نتایج و عملکردها (خروجی ها) لحاظ شود، زیرا شهرداری اصفهان بر این موضوع واقف است که اگر چیزی را نتوان اندازه‌گیری کرد، نمی‌توان مدیریت داشت.

وی استقرار نظام ارزیابی عملکرد را عاملی حیاتی برای پیاده‌سازی موثر راهبردهای هر سازمان دانست و گفت: نظام ارزیابی عملکرد باعث اطلاع مدیران از چگونگی انجام فعالیت‌های درون سازمانی و همچنین شرایط حاکم بر محیط بیرونی سازمان می‌شود که این امر می‌تواند منجر به افزایش کارایی و اثربخشی سازمان و یا همان بهره‌وری سازمان شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این برنامه بتواند به خوبی به مرحله اجرا در آید و شهرداری را بیش از گذشته در انجام وظایف خود یاری رساند و نتایج و یافته‌های آن، بهبود بهره‌وری شهرداری اصفهان را ضمن افزایش رضایت شهروندان به همراه داشته باشد.

کد خبر 342033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.