ایجاد خط هوایی مستقیم بین اصفهان- سن پترزبورگ با پیشنهاد شهردار اصفهان

مراسم امضا پروتکل توسعه همکاری ها بین دو شهر خواهر خوانده، اصفهان و سن پترزبورگ، با حضور قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان و یوری شستریکوف عضو حکومت سن پترزبورگ و نماینده استاندار در مجلس قانونگذاری سن پترزبورگ (فدراسیون روسیه) برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان در این مراسم با بیان اینکه بهمن ماه سال گذشته جلسه مشترکی با سفیر روسیه برگزار شد، اظهار کرد: دو شهر سن پترزبورگ و اصفهان طبق تفاهمنامه خواهرخواندگی که با یکدیگر دارند می توانند توافقات خود را در زمینه های گوناگون ادامه دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان آمادگی دارد تا در چارچوب توافقات، همکاری ها را در بخش های مختلف توسعه و ادامه دهد، تصریح کرد: اصفهان شهری تاریخی است که در چند دوره پایتخت ایران بوده و دارای میراث تاریخی گرانبهایی است که زمینه را برای همکاری های مشترک در حوزه هایی مانند گردشگری فراهم می کند.

نوروزی تاکید کرد: می توانیم از ظرفیت های رسانه ای دو شهر برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرهای اصفهان و سن پترزبورگ استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه می توان شرکت های مشترکی برای توسعه گردشگری میان دو شهر ایجاد کرد، افزود: تمایل و تاکید داریم خط هوایی مستقیم میان اصفهان و سن پترزبورگ برقرار شود. همچنین به دلیل شرایط و ظرفیت های بالای شهر اصفهان به دنبال تقویت زیرساخت ها مانند ساخت هتل هستیم به همین دلیل با شرکتی فرانسوی برای ساخت هتل توافقات لازم انجام شده  و این آمادگی وجود دارد تا با شهر سن پترزبورگ نیز که خواهرخوانده اصفهان است در زمینه ساخت هتل در اصفهان به صورت مستقل با سن پترزبورگ همکاری کنیم.

شهردار اصفهان برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در شهرهای دیگر دنیا مانند تجربه برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: با توجه به خواهرخواندگی دو شهر این آمادگی و اولویت وجود دارد تا هفته فرهنگی اصفهان در شهر سن پترزبورگ و هفته فرهنگی سن پترزبورگ در اصفهان نیز برگزار شود تا ملت ها به یکدیگر نزدیکتر شوند.      

وی گفت: به دلیل وجود قرارداد خواهرخواندگی میان دو شهر اصفهان و سن پترزبورگ علاقه داریم خیابانی در اصفهان به نام سن پترزبورگ و خیابانی در سن پترزبورگ به نام اصفهان نامگذاری شود.



آمادگی هر گونه همکاری با اصفهان را داریم

نماینده استاندار در مجلس قانون گذاری سن پترزبورگ نیز در این دیدار با بیان اینکه پیشنهادات ارزشمندی از سوی شهردار اصفهان مطرح شد که این پیشنهادات را به استاندار خود انتقال می دهم، اظهار کرد: بسیار امیدوارم پیشنهادات مهم ارائه شده در این جلسه که از سوی شهردار اصفهان مطرح شد به طور عملی اجرا شود.

یوری شستریکوف با بیان اینکه بازدید کوتاه اما موثر و خوبی را از شهر اصفهان داشتیم، تصریح کرد: جلساتی را با اتاق بازرگانی اصفهان برگزار کردیم که می تواند فرصتی ارزشمند و شروعی جدید از هر جهت برای هر دو شهر باشد.

 وی تاکید کرد: آمادگی هر نوع همکاری با شهر اصفهان در زمینه های مختلف را داریم.

وی در ادامه از حضور تیم ملی ایران در شهر سن پترزبورگ در جریان جام جهانی روسیه ابراز خرسندی کرد و افزود: این موضوع می تواند مقدمه ای برای افزایش توسعه روابط فرهنگی و سیاسی میان دو کشور باشد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم بوریس بورمیستروف سرکنسول روسیه در شهر اصفهان، علیرضا سالاریان رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در  اصفهان، کارشناسان سرکنسولگری روسیه و کمیته روابط خارجی سن پترزبورگ و تنی چند از مدیران شهری اصفهان نیز حضور داشتند. در این مراسم دو طرف نسبت به تحکیم مشارکت در عرصه های بازرگانی، تبادلات گردشگری، همکاری های علمی و نیز انتقال تجارب در زمینه امور مدیریت شهری تاکید کردند.

کد خبر 342019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.