مردم برای داشتن زمین پاک همکاری کنند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: روز زمین پاک روزی با اهمیت برای دوستداران محیط زیست است که به همه ما یادآوری می کند اگر برای حفظ زمین، اقدامی صورت نگیرد با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی دهنوی اظهار کرد: در حال حاضر زمین به عنوان زیستگاه انسان، دچار مخاطراتی شده و در صورت عدم توجه جدی، دامنه های تخریبی آن گسترده تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان برای نشان دادن اهمیت این روز برنامه هایی را برگزار می کند، افزود: هفته گذشته با همکاری بنیاد کودک برنامه پاکسازی چند پارک از زباله را در دستور کار قرار دادیم. همچنین پاکسازی قسمتی از منطقه ناژوان در روز جمعه یکی دیگر از برنامه های اجرا شده توسط این سازمان با همکاری یکی از انجمن های دوچرخه سواری بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به برگزاری همایش روز زمین پاک در روز دوم اردیبهشت ماه و در آستانه هفته فرهنگی اصفهان اشاره کرد و گفت: این همایش با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست استان و سازمان های مردم نهاد که نقش زیادی در آموزش مسایل زیست محیطی از جمله پسماند دارند و با حضور مدیران شهری برگزار می شود. همچنین بعدازظهر همین روز، برنامه های جانبی همایش در چهارباغ برگزار می شود تا مردم نیز در جریان اهمیت روز زمین پاک قرار بگیرند.

دهنوی با بیان اینکه همچنین یک برنامه پاکسازی از زباله در پارک ملی کلاه قاضی برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه ها نباید تنها به صورت نمادین برگزار شود چراکه هر روز باید روز زمین پاک باشد و مردم باید در این زمینه همکاری کنند تا در آینده پسماند غیرقابل بازیافتی وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان هدف از اجرای این برنامه ها را فرهنگ سازی و آموزش دانست و اضافه کرد: یکی از برنامه های سازمان مدیریت پسماند برای حفظ محیط زیست، اصفهان بدون پسماند در سال ۱۴۰۰ است و امیدوارم روزی برسد که سرانه تولید پسماند توسط شهروندان به کمترین میزان رسیده و پسماندی که تولید می شود نیز مجدد به چرخه بازیافت بازگردد.

کد خبر 342013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.