اصفهانی ها از ظرفیت تنیس روی میز استفاده کنند

رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: ورزش تنیس روی میز با کم‌ترین آسیب‌دیدگی بیشترین کالری را می‌سوزاند و ظرفیت پیشرفت تا بالاترین سطح از مسابقات را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد علی‌قارداشی در حاشیه مراسم روز جهانی تنیس روی میز که عصر دیروز (پنجشنبه) در ضلع جنوبی پل تاریخی خواجو برگزار شد، اظهار کرد: فدراسیون جهانی تنیس روی میز با ۲۲۶ کشور عضو در بین ۹۴ فدراسیون جهانی سراسر دنیا و ۵۲ فدراسیون ورزشی در ایران، پرعضوترین فدراسیون جهانی است و حتی بالاتر از فوتبال، والیبال، دوومیدانی و سایر ورزش‌های دنیا قرار دارد و از این جهت ورزش تنیس روی میز فراگیر و همگانی است و از سنین پایه تا پیشکسوتان به این ورزش می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ورزش تنیس روی میز در فضاهای کوچک و حتی آپارتمان‌ها نیز قابل اجرا است، ادامه داد: تنیس روی میز جزو ورزش‌های سریع دنیا است، میزان زیادی کالری می‌سوزاند و کم‌ترین آسیب‌دیدگی را دارد که باعث تناسب اندام می‌شود و پیشنهاد می‌کنم این ورزش را تجربه کنند.

رییس فدراسیون تنیس روی میز افزود: اتفاقی که در دوران مدیریت مهدی تکابی افتاده  مثبت بوده، طی دو سال اخیر ۹ مرکز آموزش تنیس روی میز توسط قهرمانان ملی و قهرمانان استان اصفهان در نقاط مختلف شهر اصفهان احداث شده که از همه مردم اصفهان درخواست دارم فرزندان خود را به این مکان‌ها ببرند و از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

علی‌قارداشی تصریح کرد: تیم ملی تنیس روی میز بانوان و آقایان ششم اردیبهشت ماه برای حضور در مسابقات جهانی عازم سوئد می‌شوند. در مدت اخیر توانسته‌ایم در بخش بانوان سهیمه المپیک را به‌دست آوریم. اگر خانواده‌ها در رشته تنیس روی میز سرمایه‌گذاری کنند و فرزندان خود را به این ورزش مفرح تشویق کنند مطمئناً زمینه پیشرفت و رسیدن به مقاطع بالا برای آن‌ها فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار نفر از ۲۱ هزار  ورزشکار دارای کارت شناسایی و ثبت‌شده فدراسیون تنیس روی میز کشورمان از استان اصفهان هستند که در اصل یک هفتم این آمار را در برمی‌گیرد. هیئت تنیس روی میز استان اصفهان طی سال‌های گذشته در جایگاه هفتم یا هشتم کشور قرار داشت اما در حال حاضر بعد از تهران، در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

کد خبر 341869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.