تلاش دختر اصفهانی برای پوشیدن لباس تیم ملی در کاپ آسیا

سومین مرحله تمرینات تیم ملی بسکتبال بانوان ۳ نفره کشورمان با حضور ملی پوشان، از ۲۸ فروردین آغار شده است. یکی از دعوت شدگان به این اردو معصومه اسماعیل زاده بسکتبالیست اصفهانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل‌زاده علاوه بر اینکه در تیم ملی بسکتبال بزرگسالان حضور دارد عضو تیم ملی بسکتبال ۳ نفره کشورمان نیز است. وی بسکتبال را از ۹ سالگی در مدارس بسکتبال آغاز کرده و از همان سال عضو تیم و در اولین دوره مسابقات قهرمان کشوری شرکت کرده است. خبرنگار ایمنا به بهانه سومین مرحله تمرینات تیم ملی بسکتبال بانوان ۳ نفره گفت‌وگویی با وی انجام داده که در ادامه می خوانید:

از ابتدای فعالیت در چه تیم هایی بازی کردید؟

۱۳ یا ۱۴ ساله بودم که از طریق یکی از دوستانم مطلع شدم فولاد مبارکه سپاهان در بسکتبال بانوان تیم داری می‌کند، خودم را به تمرینات آن‌ها رساندم و در تمرینات تستی شرکت کردم. پس از انتخاب توانستم در رده نوجوانان و جوانان سپاهان بازی کنم و از سن ۱۷ سالگی به تیم بزرگسالان دعوت شدم و بعد از گذشت دو سال جزو بازیکنان ثابت تیم بودم.

بعد از سپاهان به فولاد ماهان رفتم و یکسال در این تیم بازی کردم که بعد از آن تیم منحل شد. سپس به دانشگاه آزاد پیوستم و بعد از آن هم با ذوب آهن قرارداد بستم که بعد از اینکه ذوب آهن اعلام کرد در بسکتبال بانوان تیم داری نمی کند به تیم نفت آبادان پیوستم. 

از چه سالی عضو تیم ملی هستید؟

حدود سال ۸۳ یا ۸۴ بود که اولین بار برای اردوی انتخابی تیم ملی جوانان دعوت شدم و به عضویت تیم ملی در آمدم تا اینکه پس از چند سال به تیم ملی بزرگسالان رسیدم.

بهترین و بدترین خاطره ورزشی که از بسکتبال دارید چیست؟

بهترین خاطره ورزشی من اولین قهرمانی با تیم سپاهان در سوپرلیگ باشگاه های کشور است چراکه اولین قهرمانی من در دوران حرفه ای بود. منحل شدن تیم سپاهان خیلی برای من تلخ بود، خیلی چیزها آنجا یاد گرفتم و بهترین خاطرات را از این تیم دارم.

بسکتبال سال ۹۷ چطوری می بینید؟ 

پس از اینکه حجاب ما برای شرکت در رویدادهای بین المللی تایید شد یک گام بزرگ برای پیشرفت بسکتبال بانوان برداشته شد و دری به روی آینده بانوان بسکتبالیست باز شد. همین امسال که با تیم نفت آبادان به مسابقات غرب آسیا در اردن رفتیم، با اینکه خیلی سطح بالایی نداشت اما تجربه خوبی کسب کردیم. به دلیل اینکه بسکتبال بانوان در مسابقات برون مرزی شرکت نکرده کمی عقب هستیم و تجربه کمی داریم ولی می دانم با انگیزه بالا خیلی سریع رو به جلو میرویم و تجارب بسیار ارزشمندی بدست می آوریم تا بتوانیم فاصله ای که بین ما و بسکتبال جهان بوجود آمده را جبران کنیم.

با توجه به اینکه در اردوی تیم ملی بسکتبال ۳ به ۳ حضور دارید، آیا تا کنون به مسابقات برون مرزی اعزام شده اید؟

در طی سه سالی که به اردوی تیم ملی ۳ به ۳ دعوت شدم به مسابقات قزاقستان اعزام شدیم که حالت دوستانه داشت و توانستیم به مقام سوم برسیم اما در مسابقات آسیایی ترکمنستان جز ۴ بازیکن اعزام شده نبودم. در حال حاضر دور سوم تمرینات تیم ملی را برای شرکت در مسابقات کاپ آسیا آغاز کردیم که پس از ۳ روز تمرین دو روز استراحت داشتیم و دوباره از فردا به اردو می رویم.

در خصوص مسابقات کاپ آسیا برایمان بگویید و اینکه چند نفر به مسابقات اعزام می شوند؟

 مسابقات کاپ آسیا از هشتم تا دوازدهم در کشور چین برگزار می شود و ۴ نفر از ۷ نفر حاضر در اردو به این مسابقات اعزام می شوند، تمام تلاشم را می کنم تا جزو نفرات اعزامی باشم و بار دیگر افتخار پوشیدن لباس تیم ملی در یک رویداد بین المللی نصیبم شود.

 با توجه به اینکه بسکتبال را از اصفهان آغاز کردید ولی اکثرا در خارج از اصفهان بازی می کنید، اگر از یک تیم اصفهانی پیشنهاد داشته باشید باز هم به اصفهان باز می گردید؟
خیلی علاقه دارم که در اصفهان بازی کنم و واقعا حیف است در سوپر لیگ تیم نداریم، اصفهان پتانسیل بالایی در بسکتبال دارد و جای یک تیم اصفهانی در سوپر لیگ خالی است. اگر اسپانسرها حمایت کنند می توانیم یک تیم قوی از اصفهان در سوپر لیگ داشته باشیم چرا که از نظر مربی و بازیکن در سطح بالایی قرار دارد. خیلی ناخوشایند است منِ اصفهانی در تیم های دیگر غیر از اصفهان بازی می کنم.

کد خبر 341813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.