تکثیر ۳۰ گونه پرنده کمیاب در ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: در باغ پرندگان ناژوان بیش از ۳۰۰ گونه پرنده نادر و خاص وجود دارد که تاکنون بیش از ۳۰ گونه آنها تکثیر شده‌ است.

حسن شفیعی درگفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نوروز ۹۷ بیش از ۷۰۰ پرنده کمیاب تکثیر شده و به مرحله بازدید رسیده در باغ پرندگان آزادسازی و مورد بازدید گردشگران و مسافران قرار گرفتند.

وی گفت: این گونه‌های کمیاب باید از نقاط دیگری به اصفهان منتقل می شدند، اما با تلاش متخصصان و کارشناسان باغ پرندگان تکثیر شده و جاذبه باغ پرندگان را برای بازدیدکنندگان دو چندان کرد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: مهمترین هدف مجموعه تکثیر باغ پرندگان، حفظ و تکثیر پرندگانی است که در صورت تکثیر نشدن ممکن است به دست فراموشی سپرده شوند.

وی با بیان اینکه به نمایش گذاشتن پرندگان و بازدید مردم عاملی برای حفظ این گونه‌های نادر است، افزود: تکثیر گونه‌های نادر در باغ پرندگان به حفظ پرندگان کمیاب کمک می‌کند.

شفیعی با اشاره به باغ پروانه ها تصریح کرد: در باغ پروانه‌ها، پروانه زنده‌ای نداریم، اما در مجاورت باغ پروانه‌ها با توانی که در مجموعه ناژوان است، تکثیر پروانه‌های نادر که با گل و گیاهان بومی اصفهان سازگاری دارند، آغاز شده، اما با توجه به ساختمان قدیمی باغ پروانه‌ها آنها را هنوز در معرض دید عموم قرار نداده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عمر پروانه ها بیشتر از ۱۵ روز نیست، باید مرکز تکثیر پروانه قابلی داشته باشیم تا بتوانیم پروانه‌ها را از نظر تعداد پوشش داده و و بر جذابیت‌ باغ پروانه‌ها اضافه کنیم.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: مراکز گردشگری بی بدیل ناژوان همه روزه از ساعت ۸.۵ صبح لغایت ۱۹ به صورت یکسره آماده بازدید عموم شهروندان و گردشگران است.          

کد خبر 341807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.