کاهش ۶۵درصدی بارش ها در زرین شهر

لنجان-رییس اداره هواشناسی لنجان گفت: میزان بارش سامانه ناپایدار در زرین شهر ۳.۸ میلی متر و در روستای کلیشاد رخ به ۳.۵ میلی متر بوده است.

احمد نوربخش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به فعالیت امواج ناپایدار بر روی شهرستان لنجان طی روزهای گذشته شاهد بارش‌های بهاری در این شهرستان بودیم که این سامانه ناپایدار از روز دوشنبه فعالیت خود را بر روی شهرستان آغاز کرد.

وی افزود: این سامانه ناپایدار با بارندگی هایی به صورت رگبار باران و تگرگ به کار خود پایان داد و میزان بارش این سامانه در زرین شهر ۳.۸ میلی متر و در روستای کلیشاد رخ به ۳.۵ میلی متر رسید.

رییس اداره هواشناسی لنجان تصریح کرد: با ثبت بارش های اخیر میزان بارش سال زراعی در زرین شهر به ۵۰٫۹ میلی متر رسید که متاسفانه نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد و نسبت به میانگین دوره مشابه ۶۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به ناپایداری های جوی ‌در روزهای آینده، صرفا اوایل وقت روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری(۳۰ و ۳۱ فروردین ماه) جهت سمپاشی و محلول پاشی ‌باغات و مزارع مناسب است و کشاورزان می توانند از اوایل روز پنج شنبه جهت سم و محلول پاشی باغات و مزارع اقدام کنند.

نوربخش اضافه کرد: طبق نقشه هواشناسی از اواخر وقت روز شنبه تا اواسط هفته آینده مجددا شاهد ناپایداری هایی به صورت وزش باد نسبتا شدید و بارندگی در سطح شهرستان  لنجان خواهیم بود.

کد خبر 341805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.