توان بازدارندگی ارتش در بالاترین سطح قرار دارد

شهرضا - فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش گفت: توان بازدارندگی ارتش در شرایط فعلی در بالاترین سطح قرار دارد و امکان مقابله قاطع با هرگونه تجاوز احتمالی، وجود دارد.

به گزازش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، شهرام میناپور شهر امروز (چهارشنبه) در رژه یگان‌های نمونه نظامی و انتظامی شهرضا که به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب و تثبیت نظام اسلامی، منافقان و اعضای حزب توده و سایر عناصر ضدانقلاب، خواستار انحلال ارتش شدند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به موجودیت ارتش مشروعیت بخشید، تصریح کرد: ایشان برخلاف تفکراتی که خواستار انحلال ارتش بودند با درک درست از توانمندی این نیروی نظامی و مقتضیات زمان با صدور فرمانی بر ضرورت حفظ ارتش تأکید فرمودند.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش با اشاره به فرمان سه ماده‌ای امام راحل(ره)، تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب در این فرمان با نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش بر ضرورت حضور مقتدارنه یگان‌های ارتش در صحنه صیانت از کشور و انقلاب تأکید و فرمان رژه سراسری ارتشیان را صادر کردند.

میناپور اظهار کرد: امام راحل(ره) به ارتش اعتماد کردند و نیروهای این قوای نظامی نیز در مواضع حساس با صیانت از انقلاب و مرزهای کشور، پاسخ شایسته‌ای به آن دادند.

وی ادامه داد: نخستین مرحله از حضور مقتدارنه نیروهای ارتش در صحنه دفاع از انقلاب، مقابله با عناصر تجزیه طلب در مناطق غربی کشور بود که به همراه سایر نیروهای نظامی، مانع تحقق اهداف دشمن شدند.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش با اشاره به حضور گسترده ارتش در مناطق عملیاتی کشور در طول هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: یک روز بعد از حمله عراق به ایران، ۱۴۰ فروند هواپیمای جنگی ارتش ایران در عملیات «کمان ۹۹»، مواضع نظامی دشمن متجاوز را بمباران کردند.

میناپور اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش با پشتیبانی نیروی هوایی، در عملیات «مروارید» نیروی دریایی عراق را منهدم کردند به گونه‌ای که تاپایان جنگ، توان استفاده از آن وجود نداشت.

وی با بیان اینکه نیروهای ارتش جمهوری ایران، حضوری مقتدرانه در عملیات شکست حصر آبادان داشتند، اظهار کرد: اقدامات ارتش در عملیات «ثامن الأئمه» نقطه عطفی در تاریخ این نیروی نظامی بود.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش تأکید کرد: توان بازدارندگی ارتش در شرایط فعلی در بالاترین سطح قرار دارد و امکان مقابله قاطع با هرگونه تجاوز احتمالی، وجود دارد.

کد خبر 341773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.