صدور بیش از ۳ هزار کارت و مجوز دامپزشکی در لنجان

لنجان-رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان گفت: در سال گذشته بالغ بر سه هزار و ۵۴ کارت و مجوز دامپزشکی در شهرستان لنجان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، فرهاد طاهری در جمع مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به نقش دامپزشکی در سلامت و ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره اظهار کرد: شبکه دامپزشکی همواره نقشی استراتژیک  و کلیدی را در بهداشت عمومی جامعه داشته و با توجه به ابعاد گسترده فعالیت این سازمان، دامپزشکی به عنوان یکی از ارکان اساسی زمینه ساز امنیت غذایی محسوب می شود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت واحد قرنطینه و امنیت زیستی شبکه دامپزشکی افزود: کنترل و پیشگیری از شیوع انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام از طریق نظارت همیشگی بر واحدهای پرورش، کشتار، فراوری، حمل و توزیع انواع فراورده های خام دامی و اطمینان از رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای در این واحدها انجام می شود که دارای اهمیت بسیار بالایی است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان تصریح کرد: یکی از راه های جلوگیری از انتشار بیماری های مشترک دامی به انسان و همچنین پیشگیری از آلودگی فراورده های خام دامی و انتقال بیماری ها از این  محصولات رعایت اصول قرنطینه ای و امنیت زیستی بوده و با توجه به نقش مهم و تاثیر گذار واحد قرنطینه و امنیت زیستی شبکه دامپزشکی در حفظ سلامت مردم ما نیز تلاش کرده ایم در شهرستان لنجان بستر لازم بهداشتی را برای تهیه و عرضه فراورده‌های خام دامی و ساماندهی ناوگان حمل و نقل و نظارت بهداشتی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه دریافت گواهی سلامت در انتقال و حمل و نقل دام و فراورده های خام دامی نقش عمده و قابل توجهی در  توسعه پایدار امنیت غذایی ایفا می کند، گفت: با توجه به اهمیت موضوع در سال گذشته واحد قرنطینه و امنیت زیستی شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان بصورت میانگین ماهانه ۲۵۰ کارت خودرو حمل انواع دام و فرآورده های خام دامی صادر کرده است.

طاهری اضافه کرد:کلیه خودروهای حامل محموله‌های مرتبط با دامپزشکی از جمله خوردرهای انتقال دام زنده، طیور، فراورده های خام دامی، مواد اولیه خوراکی دام طیور و آبزیان تنها پس از بازدید خودرو توسط کارشناسان و ارایه مدارک مورد نظر دامپزشکی می توانند نسبت به اخذ پروانه بهداشتی الکترونیکی حمل اقدام کنند.

وی عنوان کرد:  بر همین اساس بالغ بر ۷۰۰ خودروی حمل فرآورده های خام دامی و خوراک دام توسط واحد قرنطینه و امنیت زیستی شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان دارای کد رهگیری الکترونیکی شدند که این خود نقش مهمی را در رعایت مسایل بهداشتی توسط خودروهای حمل فرآورده های خام دامی و خوراک دام خواهد داشت.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان در سال گذشته بالغ بر سه هزار و ۵۴ کارت و مجوز دامپزشکی از جمله ۶۵۰ کارت حمل خوراک دام، ۵۵ کارت خوردو حمل دام زنده، ۵۱ کارت خودرو حمل فرآورده های خام دامی، ۵۰۱ مجوز جوجه ریزی، پنج مجوز حمل دام زنده و هزار و ۷۹۲ مجوز حمل فرآورده های دامی صادر کرده است.

کد خبر 341686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.