هم نت فاضلاب فرصتی برای رفع چالش های آب

رییس بنیاد ملی نخبگان اصفهان گفت: طرح هم نت فاضلاب ازسوی شرکت آب و فاضلاب استان نشان می‌دهد که این ارگان دغدغه حل مسئله آب را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شقایق حق جو امروز (سه شنبه) در مراسم آغاز به کار هم نت فاضلاب در دانشگاه صنعتی با بیان اینکه این برنامه با هدف همکاری، مشکل گشایی، نوآوری و توانمندسازی شکل گرفته است، اظهار کرد: عنوان این همایش به نام آب است که در گذشته مورد احترام نیاکان ما بوده و چون آن را مایه حیات می‌دانستند به هیچ عنوان از آن برای بخش صنعت استفاده نمی‌کردند.

وی با اشاره به تفاوت هم نت با دور هم جمع شدن های ساده خاطرنشان کرد: هم نت نوعی پلت فرم است تا با دور هم جمع شدن مسائل را مطرح کرده، عالمانه در صدد رفع آن ها اقدام کنیم و امیدوار باشیم که این راه حل‌ها به صورت کا بردی در جامعه پیاده شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تقدیر از تلاش مرکز تحقیقات آب و فاضلاب استان و دانشگاه صنعتی اصفهان در بیان چالش‌ها ادامه داد: طرح این مسئله ازسوی شبکه آب و فاضلاب استان نشان می‌دهد که این ارگان دغدغه حل مسئله را دارد حاضر است زیر ساخت‌های خود را در صورت نیاز در اختیار جوانان و شرکت‌های استارتاپ قرار دهد، این کار در نوع خود قابل ستایش است.

وی توجه پژوهشکده آب و فاضلاب استان به مسائل خود را فرصتی بر ای دانشگاهیان دانست و اظهار کرد: این اقدام ما را در مقابل مسئله قرار داده و به چالش می‌کشد و از ما می‌خواهد تا ایده مطرح کنیم.

حق جو با بیان اینکه در هم نت مشکلات یک سازمان را در یک پروژه زمانی بررسی کرده، آن‌ها را بیرون کشیده، درجه بندی می‌کنیم و برون سپاری انجام می‌دهیم، افزود: پس از بیان مسائل نیاز داریم این مسائل را شناخته و راه حل ارائه و در نهایت خدمت رسانی کنیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به شرکت‌های استارتاپ که سابقه بسیار کمی در حوزه کسب و کار دارند، خاطرنشان کرد: این رویداد فرصت مناسبی برای این افراد است که با افراد با تجربه آشنا شده و در این سه روز برگزاری برنامه با شرکت‌های قدیمی‌تر ارتباط گرفته و با آن هاارتباط برقرار و به صورت زنجیره‌ای با یکدیگر فعالیت کنند که این امر موجب تشکیل تیم بزرگی برای حل مسئله آب خواهد شد.

وی با ابرازامیدواری از شکل گیری ایده‌های ناب در این برنامه افزود: این ایده‌ها باید خوب پردازش شده و به قولی چکش بخورند، در کنار متخصصان فنی مورد بررسی قرار گیرند و در نهایت راه حل مناسب ارائه شود.

کد خبر 341664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.