فعالیت های ارتش در راستای اقتدار وامنیت ایران است

ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: نیروهای مسلح از جمله ارتش، تمام فعالیت ها و اقدامات خود را در راستای تامین اقتدار، امنیت، اقتدار، عزت و توانایی ایران قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر محسن آذر افروز، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به نقش ارتش قبل از انقلاب گفت: ارتش جمهوری اسلامی قبل از انقلاب، در زمینه های مختلف زمینی، هوایی و دریایی وابستگی زیادی به مستشاران آمریکایی داشت و آنها بودند که ارتش آن زمان ایران را اداره می کردند و این امر به دلیل عدم اعتماد رژیم شاهنشاهی به ملت و ارتش انجام می شد.

وی افزود: در اصفهان به دلیل وجود پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی و پایگاه های قدرتمند هوانیروز، حضور مستشاران پر رنگ تر از سایر استانها بوده و زمانی که انقلاب به پیروزی می رسد، مستشاران به گمان اینکه تمام ادوات جنگی زمین گیر خواهد شد، با خیال راحت خاک ایران را ترک کردند، اما شاهد بودیم که چنین اتفاقی رخ نداد و حتی نیروهای ملی در شرایط بد هوایی و در خلال جنگ نیز حماسه آفریدند.

آذر افروز با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی از افراد جوان و علاقه مند تشکیل شده است، گفت: ارتش جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب با تمایلات مذهبی افسران و درجه داران و بدنه اصلی به بازوی توانای انقلاب تبدیل شد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، منافقین و سایر افرادی که از دولت های استکباری درس می گرفتند، برای انتقام از ارتش و ضعیف کردن نیروهای انقلابی،  ندای انحلال ارتش را سر دادند، اما امام خمینی(ره) با بینش عظیم سیاسی و اجتماعی خود برخلاف نظر دشمنان این کشور،  روز ۲۹ فروردین را با یک فرمان تاریخی و بنیادی به نام ارتش نامیدند و بزرگترین حامی ارتش هم  شخص امام بودند.

آذر افروز با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب تمام تلاش‌ها بر این شد که همه نیروها در بخش نیروی انسانی و تجهیزاتی روی پای خود بایستند، افزود: از اواسط دفاع مقدس شروع به ساخت تجهیزات عملیاتی مورد نیاز کشور کردیم که برای مثال می توان به آغاز ساخت موشک عقاب تا موشک شهاب ۳ اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه آموزش نیز تغییر و پیشرفتهایی صورت گرفته و تمام آموزش های پروازی هوانیروز درکشور انجام می شود و حتی از کشور های دیگر هم دانشجو می پذیرند. در آموزش های تخصصی با افزودن رنگ و بوی دینی و اسلامی و اضافه شدن تجربه دفاع مقدس، کیفیت آموزش به میزانی افزایش پیداکرده که کشور های دیگر به دنبال دانش ایران هستند.

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، «یکی از سازمان ها و دستگاههای انقلابی که از آغاز انقلاب تا به امروز به طور یکنواخت و مستمر به ارزش های اسلامی آمیخته تر شده، ارتش جمهوری اسلامی است». خوشبختانه پرونده گذشته ارتش از لحاظ موفقیت های علمی، عملی و سازمانی پرونده ای قطور است؛ یکی از این موفقیت‌ها منهدم کردن مقر داعش توسط موشک های داخلی در دیرالزور است و باید سعی کنیم برگی بر این پرونده بیافزاییم و تمام تدابیر راهبردی و تاکتیکی را در این راستا قرار دهیم. اقتدار، امنیت، عزت و توانایی کافی در زمان لازم به عنوان اهداف اصلی نیروهای مسلح است.

وی اظهار کرد: بنابراین لازم است نیروی مسلح تمام فعالیت‌ها و اقدامات خود را در راستای تامین این اهداف قرار دهند و همه فعالیت ها اعم از رفاه، آمادگی رزمی، تحقیقات علمی و صنعتی، رزمایش ها، آزمایش ها و آموزش ها باید در جهت امنیت، اقتدار، عزت و توانایی ایران باشد.

وی با اشاره به نقش ارتش در جنگ تحمیلی، گفت: در اوایل انقلاب، دشمن در مناطق مختلف تحرکات زیادی انجام می داد و اولین نیروی داوطلب برای مقابله با آنها در این مناطق ، ارتش جمهوری اسلامی بود.

آذر افروز خاطر نشان کرد: تقدیم شهدای ارتش پس از شروع جنگ تحمیلی نیز نشان از حضور ارتش جمهوری اسلامی در مناطق عملیاتی مختلف دارد ؛ حدود ۴۸ هزار شهید و ۲۶ هزار آزاده در کشور و  ۳ هزار شهید ارتش در اصفهان، سند افتخاری برای ارتش به شمار می آید. افتخار می کنیم که ارتشی بودن یک شغل نیست؛ بلکه یک دلیل است.

وی با اشاره به دستاورد های ارتش، خاطر نشان کرد: بخش تحقیقات علمی و صنعتی نیروهای مسلح بسیار فعال شده و طبق فرمان رهبری که بر چابکی و تحرک تاکید دارند، تمرکز ما نیز بر این مسئله بیشتر شده است؛ به صورتی که بر اساس نیاز عملیاتی، نرم افزارها و تجهیزات با سرعت بالایی ایجاد می شود و حتی در برخی از موارد نرم افزارو های نظامی را می توانیم در نمایشگاه های بین المللی به نمایش بگذاریم و به فروش برسانیم.

کد خبر 341235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.