هنرمندان بیش از گذشته به آرمان های انقلاب وفادار باشند

لنجان-کارگردان تئاتر «این ره که می‌روی» گفت: امروز با توجه به شبیخون فرهنگی دشمن، هنرمندان باید بیش از پیش به تعهد و وفاداری به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی توجه داشته باشند و این مهم را رسالت و تکلیف خود بدانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمد هاشم‌زاده در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در تعریف هنر باید گفت، هنر یگانه ابزاری است که نه تنها در ذهن و فکر بلکه در عمق دل و جان انسان تأثیر می‌گذارد بر همین اساس هنر در فرهنگ ایرانی_ اسلامی به کمال رسیدن فضایل تعریف شده‌ است و انسانی که به مجموعه این فضایل دست پیدا کند را هنرمند می‌گویند.

وی افزود: باید توجه داشت انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی و برخواسته از متن مردم است و هنر انقلابی نیز یکی از دوره‌های درخشان فرهنگ و هنر در تاریخ ایران به شمار می‌آید چراکه این هنر متأثر از فضای حاکم بر زمان انقلاب بوده و هنرمندان با برداشتی ماهرانه از مبانی هنر در مسیر هنری متعالی گام برداشتند.

کارگردان تئاتر «این ره که می‌روی» تصریح کرد: انقلاب ما و نظام جمهوری اسلامی ایران و تمامی حوادثی که در حاشیه این انقلاب عظیم به وقوع می‌پیوندد، با احساس‌ها، سرنوشت، خواست مردم و انگیزه‌ها و عشق آنان سروکار دارد و این برجسته‌ترین مضامین برای هنرمندان است تا آنان این ویژگی‌ها را در آثارشان مجسم کنند.

وی تکلیف‌گرایی را رکن اصلی هنر انقلابی دانست و ادامه داد: امروز با توجه به شبیخون فرهنگی دشمن، هنرمندان باید بیش از پیش به تعهد و وفاداری به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی توجه داشته باشند و این مهم را رسالت و تکلیف خود بدانند چراکه ما نیاز مبرم به تربیت نیروهای متعهد و ارزشی جهت نهادینه کردن فرهنگ غنی دفاع مقدس داریم.

هاشم‌زاده اضافه کرد: تئاتر «این ره که میروی» نوشته مصطفی جعفری خوزانی است که متن آن در مورد مواجهه امام خمینی(ره) با جریان متحجر دینی است.

وی با بیان اینکه تئاتر «این ره که می‌روی» برگرفته از یادداشتی از امام خمینی(ره) در منشور روحانیت است، عنوان کرد: استکبار جهانی وقتی  از نابودی مطلق روحانیت و حوزه‌ها مأیوس شد، دو راه برای ضربه‌زدن انتخاب کرد؛ یکی راه ارعاب و زور و دیگری راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر بود، اما زمانی که حربه ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راه‌های نفوذ را تقویت کردند.

کارگردان تئاتر «این ره که می‌روی» خاطرنشان کرد: اولین و مهم‌ترین حرکت استکبار جهانی برای رسیدن به این هدف شوم، القای شعار جدایی دین از سیاست بود که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازه‌ای کارگر شد تا جایی که دخالت در سیاست دو نشان فقیه و ورود در معرکه سیاسیون تهمت وابستگی به اجانب را به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر «این ره که می‌روی» قسمت پنهان اندیشه‌های امام خمینی(ره) را به تصویر کشیده و ماجرای روحانی سنتی است که نماینده‌ای از جریانات زاویه‌دار با امام خمینی(ره) بوده که امام برای این جریانات لفظ «اسلام آمریکایی» را مطرح می‌کند، البته خرده روایاتی نیز در داستان وجود دارد.

هاشم‌زاده افزود: این تئاتر در نخستین جشنواره تئاتر روح الله خوش درخشید و توانست در بخش‌های مختلف کارگردانی، بازیگری، بازیگری خردسال، طراحی صحنه و موسیقی جوایزی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایمنا، تئاتر «این ره که می‌روی» از ۱۹ تا ۲۹ فروردین به غیر از ۲۳ فروردین ماه، هر شب ساعت ۱۹ در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان آمادگاه به صحنه می‌رود.

کد خبر 341135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.