هم‌نت فاضلاب مشکلات حوزه آب را بررسی می کند

هم‌نت فاضلاب با ارائه راهکارهایی برای مدیریت صحیح آب در روزهای ۲۸ تا ۳۰ فروردین در دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان علاقه‌مندان به این بخش است.

دبیر این رویداد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه این رویداد با بیان فرصت‌ها و طرح مسئله آغاز می‌شود، اظهار کرد: افراد سعی می‌کنند برای خلق ارزش و نیــز نشان‌دادن توانمندی خود به سرمایه‌گذار و یا صاحبان مسئله ایده‌پردازی کنند و اگر توانستند آن را به یک مدل کسب‌وکار تکــــرارپذیر و با ارزش افزوده تبدیل کنند.

عبدالرضا کبیری سامانی با بیان اینکه با وجود پژوهش‌ها و اقدامات گوناگون در بخش فاضلاب، همچنان راهی طولانی برای رسیدن به اهداف در پیش است، گفت: بنابراین برای غلبه بر چالش‌های پیش رو، لازم است مدیران، متخصصان، علاقه‌مندان و مردم هر کدام وظیفه خود را در قبال این چالش‌ها بدانند و به آن عمل کنند.

دبیراین رویداد با اشاره به برگزاری هم‌نت آب در مهرماه سال ۹۵، گفت: ۲۸ تا ۳۰ فروردین سال جاری شاهد برگزاری رویداد هم‌نت فاضلاب به مدت سه روز خواهیم بود، این برنامه به همت پژوهشکده آب و فاضلاب دانشگاه صنعتی اصفهان، بنیاد ملی نخبگان استان و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در هم‌نت فاضلاب به دنبال بررسی چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این صنعت به منظور خلق ارزش و ارتباط با سازمان های ذی ربط و پیگیری موضوع تا یافتن راهکارهایی نو و تبدیل آن به مدل‌های قابل اجرا و تکرارپذیر هستیم.

کبیری به تشریح و یافتن راه‌حل چالش‌های صنعت فاضلاب به‌عنوان هدف اصلی برگزاری این رویداد پرداخت و گفت: کنترل وحذف سوسری‌ها در شبکه فاضلاب، کنترل و حذف بو در شبکه‌های جمع آوری و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، بهسازی و بازسازی شبکه‌های فاضلاب با تأکید بر بومی‌سازی روش‌ها، کنترل خوردگی در شبکه فاضلاب، حذف جلبک با استفاده از دانش بومی و بهبود فرآوری لجن و کاهش حجم آن از جمله محورهای این رویداد است.

وی ادامه داد: بومی‌سازی ساخت تجهیزات مرتبط با تصفیه فاضلاب، متناسب‌سازی ساخت پکیج تصفیه فاضلاب خانگی با نیازها و دانش روز و ارتقاء کیفیت پساب خروجی از نقطه نظر بارمیکروبی از دیگر محورهای این رویداد است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به استقبال به عمل آمده از طرف محققان، شرکت‌ها و فعالان صنعت فاضلاب از این برنامه، آخرین مهلت ارسال طرح‌ها را بیستم بهمن ماه عنوان کرد و افزود: پیش‌رویداد هم‌نت فاضلاب ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه سال گذشته و رویداد اصلی نیز در تاریخ ۲۸ لغایت ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۷ به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 341116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.