جلسات کمیسیون تلفیق علنی برگزار شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از وعده های شورای پنجم، ایجاد شفافیت بود که پخش زنده جلسات علنی شورای اسلامی شهر گامی لازم در راستای شفافیت بود که برداشتیم اما کافی نبود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک سال نو با اشاره به گذشت نیم سال از آغاز فعالیت شورای پنجم اظهار کرد: ضروری است که با سازوکاری قابل اعتماد و روشن بفهمیم که آیا  پویش و خیزش شش ماهه ما به آگاهی موکلان رسیده و به نظر آنها مؤثر و پایبند به پیمان بوده ایم و  آیا هنوز به ما اعتماد و امید دارند یا خیر.

وی با بیان اینکه یکی از وعده‌های ما در لیست امید به مردم شفافیت بوده است، افزود: شفافیت واژه ای است که همچون سایر واژگان محبوبی مانند عدالت و آزادی مورد تجاوز همه جانبه واقع شده است، عده ای از آن پرچم و پلکان ساخته اند و عده ای گُرز و چماق، پرچم برای جذب هوادار و طی پلکان پیشرفت و گرز و چماق برای لکه دار کردن چهره رقیب یا رفیق و این میان، باز مردم و حقوق ملت است که مرغ عزا و عروسی طرفین می شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید براینکه باید از خودمان شروع کنیم، عنوان کرد: پخش زنده جلسات علنی شورای اسلامی شهر گامی لازم در راستای شفافیت بود که برداشتیم اما کافی نبود.

وی با بیا اینکه واقعیت اول این است که بنا بر روال مرسوم در ادوار گذشته تصمیمات بنیادین بنابر ملاحظات سیاسی و غیر سیاسی در جلسات کمیسیون تلفیق اتخاذ می شود که این ناقض شفافیت است، تصریح کرد: پیشنهاد می شود که با حضور رسانه ها یا پخش زنده جلسات کمیسیون تلفیق و به حداقل رساندن مذاکرات غیرعلنی مردم را از نحوه و مبانی تصمیم گیری خود آگاه کنیم.

وی افزود: واقعیت دوم این است که بازهم بنا بر روال مرسوم در ادوار پیشین در نحوه رأی گیری الکترونیکی در جلسات علنی، اصل بر غیر علنی و مخفی بودن رای هر نماینده است که این موضوع در تناقض آشکار با آیین نامه داخلی شورا و نقض شفافیت است.

مزروعی تصریح کرد: شایسته است که با اصلاح و تکمیل سازوکار رأی گیری الکترونیکی و یا با رأی گیری دستی، مردم بدانند که هر نماینده در برابر هر لایحه یا طرح و غیره چه موضعی داشته و به این ترتیب رأی گیری غیرعلنی را به موارد مجاز در قانون و آیین نامه محدود کنیم.

وی با باین اینکه بر اساس مشاهدات عینی مجموعه شهرداری توانست اقدامات قابل قبولی برای مهیا کردن فضای نوروزی برای شهروندان اصفهانی و مسافران انجام دهد، گفت: برای این امر از شهرداری قدردانی میکنم و باید توجه داشت که شهروندان اصفهانی و آن بخش از ملت ایران که اصفهان را برای سفر انتخاب می کنند، سزاوار بسیار بیش اینها هستند.

کد خبر 340968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.