اصفهان میزبان کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری می‌شود

سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP ۲۰۱۸) به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از ۱۱ تا ۱۴ شهریور امسال برای نخستین بار در کشور و در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مهدی کشمیری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی، گفت:  مقالات زیادی به این کنفرانس ارسال شده که این تعداد مقاله رسیده به دبیرخانه کنفرانس، بالاترین میزان در ۱۰ دوره اخیر برگزاری این رویداد جهانی بوده است.

وی در نشست کمیته اجرایی کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری که با حضور شهردار اصفهان انجام گرفت، گفت: موضوع اصلی این کنفرانس "به سوی شهرها و جوامع پایدار؛ پرورش و ترویج اکوسیستم‌های نوآوری" است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری، جلسه های مذاکره تجاری بین رییسان پارک‌های علم و فناوری دنیا برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی ادامه داد: سه تور فناوری و گردشگری در شهرهای تهران، یزد و شیراز نیز در نظر گرفته شده است تا شرکت‌کنندگان خارجی علاوه بر آشنایی با پیشرفت‌های علم و فناوری از شهرهای دیدنی کشورمان نیز دیدن کنند.

کشمیری در مورد چگونگی کسب این میزبانی گفت: مسئولان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سال ۹۵ در نشست اعضای کنفرانس جهانی انجمن بین المللی موسسات و پارک های علم و فناوری(IASP) در مسکو حضور یافتند و با معرفی اصفهان و شهرک، موفق به کسب میزبانی سال ۲۰۱۸ این نشست شدند.

وی ادامه داد: انجمن بین‌المللی موسسه‌ها و پارک‌های علم وفناوری(IASP) از سال ۱۹۸۴ تاسیس شده و ۴۰۰ عضو از ۷۰ کشور دارد که ۳۰ عضو آن از ایران هستند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بیان کرد: کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی در حوزه اقتصاد و شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود و میزبانی آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

شهردار اصفهان  نیز در این نشست، حضور نمایندگان پارک‌های علم و فناوری در اصفهان را فرصتی مغتنم خواند و بر استفاده از ظرفیت‌های این استان بویژه حضور شهرهای خواهرخوانده اصفهان در کنفرانس یاد شده تاکید کرد.

قدرت‌الله نوروزی گفت: شهرداری اصفهان از برگزاری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری حمایت می‌کند.

در زمان حاضر حدود ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال است.

این شهرک که با هدف حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان ایجاد شده، دارای ۱۰ مرکز رشد فناوری و ۲ پارک علم و فناوری است که پارک شیخ بهایی به بهره برداری کامل رسیده و پارک ابوریحان در حال احداث و تکمیل است

کد خبر 340964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.